duizelig en misselijkheid zonder buikpijn, wat is dat?

Ik ben de afgelopen week heel erg duizelig en misselijk en het komt en gaat, voorderest last van ademhaling en het gevoel dat ik moet braken (word daar ook misselijk en duizelig van), iemand hier ervaring mee of wetende wat dit is?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
tinus1969
4 jaar geleden
Migraine? Meniere? Reden vooe bezoekje huisarts als dit blijft.
Pieterke
4 jaar geleden
Kan van alles zijn, dus even naar de huisarts.

Antwoorden (2)

Dit zijn allemaal symptomen van stress. Duizeligheid door stress is een klacht die hoog in de top tien staat van meest genoemde stressklachten.
Dit neemt niet weg dat je de huisarts beter kunt raadplegen als de klachten aanhouden.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik doe niet aan xtc of welke drug dan ook.
Duizeligheid in combinatie met misselijkheid kan duiden op een hartritmestoornis. Op die momenten kan je hart even niet voldoende zuurstof naar je hersenen pompen omdat het niet voldoende kracht heeft. Je wordt dan misselijk en duizelig en kunt zelfs flauwvallen daardoor.
Een bekende afwijking in het hartritme is atriumfibrilleren. Hierbij klopt het hart onregelmatig en vaak te snel. Vaak is er naast duizeligheid sprake van hartkloppingen, benauwdheid of kortademigheid en soms van een druk op de borst. Om uit te wijzen of je duizeligheid samenhangt met een hartritmestoornis is onderzoek nodig. Ga dus in elk geval even bij de dokter langs om het zeker te weten en er iets tegen te kunnen doen.

Je kunt ook een vorm van draaiduizeligheid hebben....dit kan als oorzaak een ontsteking of stoornis van je evenwichtsorgaan hebben of een migraineaanval als het gepaard gaat met hevige hoofdpijn. Neem je toevallig momenteel medicatie zoals bijv. antibiotica, dan kan dit ook de oorzaak zijn. De huisarts is dus echt de aangewezen persoon om hier iets aan te doen!
amc