Heb ik een te nauwe voorhuid of is mijn toompje te kort?

Hallo, ik ben een jongen van 16... als mijn penis slap is dan gaat mijn voorhuid makkelijk over de eikel heen , maar als mijn penis stijf is dan kan mijn eikel niet over de voorhuid heen, het lukt dan gewoon niet om hem er overheen te krijgen wat heb ik, en wat kan ik ertegen doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
4 jaar geleden
De huisarts kan je hiermee helpen

Antwoorden (1)

Als het terugschuiven van de voorhuid niet (goed) lukt, is het beter om dat niet te forceren. Dat zou er immers toe kunnen leiden dat de voorhuid niet meer in de normale positie komt, of dat er kleine scheurtjes ontstaan en littekens de voorhuid nog nauwer maken.

Bij de meeste kinderen komt de voorhuid uiteindelijk vanzelf los. Het kan wel tot aan de puberteit duren. Behandeling is alleen aangewezen:

als de voorhuid het plassen belemmert: de voorhuid gaat opzwellen tijdens het plassen doordat de urine zich ophoopt ('ballonplassen')
als plassen pijnlijk is of moeilijk gaat (plassen met een zwakke straal, plassen in kleine straaltjes)
bij pijn aan de eikel
als erecties pijnlijk worden omdat de voorhuid niet mee schuift
bij herhaalde infecties of ontstekingen van de eikel (balanitis), doordat de eikel niet goed schoon te maken is of doordat urine achterblijft tussen de voorhuid en de eikel.
als lichen sclerosus wordt vastgesteld: een ziekte van de voorhuid die vernauwing en verharding van de voorhuid veroorzaakt.
fremar