Blauwe plek gevoelloos, hoe kan dat?

Vorige week zaterdag heb ik tijdens een voetbalwedstrijd een trap tegen mijn onderbeen gehad, aan de binnenkant iets boven mijn enkel. Dat is nu natuurlijk een blauwe plek geworden, maar op die plek heb ik nu geen gevoel meer in mijn huid.

Weet iemand hoe dit kan & wat ik er aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
9.3K

Antwoorden (1)

Door de impact van die trap is de onderhuid beschadigd, vandaar ook die blauwe plek. Tevens zijn daar de gevoelszenuwen beschadigd, waardoor je nu (tijdelijk) geen (of verminderd) gevoel in de huid hebt. Dit zal herstellen, maar het heeft wel tijd nodig, zelfs als je van de blauwe plek niets meer ziet, zal het gevoel nog langere tijd minder zijn.