Gevoelsmatig zou ik zeggen dat heteluchtverwarming slecht voor mensen met astma is. Maar ik kan dit niet bewijzen.
Uit een onderzoek bleken astmaklachten niet te verergeren bij heteluchtverwarming. De steekproef en onderzoeksperiode waren echter klein.
Luchtverwarmingssystemen kunnen voorzien worden van een fijnstoffilter. Dat verwijdert vrijwel álle vervuiling (99%) uit de lucht zoals pollen, stuifmeel, schimmels, tabaksrook, kiemen en bacteriën.
Hieruit kan ik concluderen dat heteluchtverwarming niet slecht voor mensen met astma hoeft te zijn.
SimonV
4 jaar geleden
Mits een extra filter zou dit zelfs ideaal zijn voor mensen met allergie of astma:
Heeft u luchtwegproblemen of een stof allergie? Dan is luchtverwarming voor u een goede oplossing. Door activiteiten in huis, veroorzaakt door mens en dier, is er altijd stof aanwezig in een woning. Dit stof heeft een negatieve invloed op de kwaliteit van de binnenlucht. Onze luchtverwarmingssystemen zijn voorzien van een filter waarmee continu 95% van het stof uit de lucht wordt gefilterd. Het filter laat zich gemakkelijk reinigen en is goed bereikbaar aan de voorzijde van de ketel.
Wilt u ook graag de allerkleinste stofdeeltjes uit de lucht filteren dan kunnen wij het systeem voorzien van een fijnstoffilter systeem. Dit filter is gebaseerd op het elektrostatische principe waarbij stofdeeltjes geladen worden. Het systeem verbruikt slechts 2 watt en trekt zelfs microscopisch kleine deeltjes aan. Dit is ideaal voor mensen met en allergie of bijvoorbeeld astma.
fremar