Als er (een beetje) vocht in zit:
Bij de rand van de blaar beetje bij elkaar knijpen, zodat het velletje als een plooi naar boven komt.
Met een speld heel voorzichtig een klein gaatje prikken in het plooitje.
Vocht eruit drukken en verder met rust laten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Abcde
4 jaar geleden
Dus gewoon een naald pakken en prikken? Moet dat niet steriel dan? Steriele naald en met gewassen handen?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Handen wassen is wel normaal, maar het prikje door de huid van het blaartje is zo oppervlakkig, dat steriel niet veel uitmaakt. Het wordt n.l. geen wondje, maar alleen een klein gaatje in de opperhuid.
Amadea
4 jaar geleden
Toch hou ik in zo'n geval voor de zekerheid even de naald in een vlam van het fornuis (en laat 'm daarna uiteraard eerst weer afkoelen).
Abcde
4 jaar geleden
Lang geleden heb ik een EHBO cursus gedaan. Daar werd verteld dat je een blaar beter niet kan doorprikken. Doe je het toch, doe het dan steriel. Even gezocht en zowaar dat wordt nog steeds geadviseerd.
https://www.ehbo.nl/tips/blaren/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb het nog nooit met een heet gemaakte naald gedaan en nog nooit een ontsteking gehad. Hangt er maar vanaf hoe diep je prikt?
Abcde
4 jaar geleden
Dat jij nog nooit problemen hebt gehad door niet steriel te prikken wil niet zeggen dat een ander dat ook niet gebeurt. Ik hoop dat de vraagsteller de adviezen uit de bron van opvolgt.