wat te doen bij een eikelontsteking?

een paar dagen terug kreeg ik veel jeuk aan men eikel ik heb daarna opgezocht wat het kon zijn en online las ik en eikelontsteking en het geene wat er tegen te doen was spoelen zou. helpt spoelen echt tegen en eikelonsteking en zou er misschien ni iets anders aan de hand zijn???

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Daar hebben we nu een huisarts voor. Even bellen afspraak maken en je wordt verlost van deze onzekerheid. Wij kunnen niet zien wat er aan de hand is, zo simpel is het.
Bel de ha die er jarenlang voor gestudeerd heeft.
Ritsuka
4 jaar geleden
Ga naar de huisarts, kan zijn dat je een zalfje nodig hebt.
En zoek alsjeblieft op hoe je je penis goed schoonhoud dagelijks.

Antwoorden (2)

Een regelmatig voorkomende oorzaak van jeuk aan je geslachtsorgaan kan een eenvoudige schimmelinfectie zijn. Niet gevaarlijk, wel lastig door de jeuk. Deze is op eenvoudige wijze ook weer te verhelpen met een zalfje (van de huisarts).
4 jaar geleden
Je kunt het natuurlijk even aankijken, maar als je meteen de juiste diagnose wilt en het goede medicijn, ga dan naar de huisarts. De huisarts (vraag desnoods een mannelijke) ziet dagelijks piemels en vagina's. Zij vinden dat net zo gewoon als een buik of vinger.

Je kunt proberen om het zelf te genezen. Maar indien de klachten verergeren of na twee weken in totaal niet over zijn of je hebt misschien een soa: huisarts!

Indien je het eerst zelf wilt proberen.
Spoel inderdaad de eikel 3 keer per dag goed schoon met water. Goed de huid naar achter trekken, zodat de eikel goed te zien is. Reinig ook het velletje, voorhuid.
Gebruik geen zeep. Dep voorzichtig droog. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld telkens een schoon washandje, zodat je jezelf niet continu opnieuw besmet. Verschoon je ondergoed ook dagelijks.
Indien jouw voorhuid niet goed naar achteren kan, kan dit al een oorzaak zijn om een ontsteking te krijgen. Vooral jonge jongens hebben dit sneller. Zelf zou ik dan meteen naar de huisarts gaan, zodat je tips krijgt om goed te reinigen.

Een ontsteking kan komen door schimmel of bacteriën.
Schimmel komt het meest voor. Bij de drogist of apotheek kun je ook een crème kopen die schimmel doodt. Deze crème kun je 2 keer per dag op een gereinigde eikel aanbrengen.
Indien een bacterie de oorzaak is, helpt deze crème niet. Dan moet je ook naar de huisarts. Hij schrijft dan een crème voor met antibiotica.

Soms krijgen mannen een ontsteking als reactie op douchegel, wasverzachter.....
Gebruik dus eens een tijdje geen geparfumeerde stoffen. Indien dit de reden is, kan het zijn dat de huisarts toch een crème met cortisonen moet voorschrijven.

Kortom, je kunt het nog een paar dagen proberen om zelf op te lossen.
Je weet nu wat je kunt doen. Overkomt het je nog een keer, dan herken je het en weet je wat je moet doen.
Schakel wel meteen de huisarts in als het ook een soa kan zijn, maar dat weet jezelf alleen.
Zo niet, is het een schimmel, bacterie of allergie.
Reinigen voorlopig goed doen, eventueel al schimmelcreme gebruiken.
Is het na twee weken niet weg: waarschijnlijk een bacterie of allergie (recept nodig).
Klachten verergeren: ook meteen naar huisarts.

Succes!

https://www.thuisarts.nl/eikelontsteking/ik-heb-eikelontsteking