Heb ik een te lage of te hoge bloeddruk?

Ik heb soms dat ik ga staan en dat ik dan zwart zie. Rond de 1× per maand heb ik ook dat ik dan waker word en als ik te snel op sta dat ik zwart zie en dat ik een beetje ga trillen. Meestal kan ik maar een beetje me lichaam onder kontrole houden. En moet snel gaan zitten. Me vader zegt dat het me bloeddruk is. Maar mijn vraag is nu heb ik een te hoge of te lage bloeddruk?

1.6K
Amadea
4 jaar geleden
Indien deze klachten inderdaad te maken hebben met jouw bloeddruk, dan betreft het een lage bloeddruk. Maar er kunnen ook andere oorzaken zijn.

Antwoorden (1)

Of hij te hoog of te laag is moet je bij de huisarts op laten meten. Als je een vrouw bent kan die 1 maal per maand ook met de menstruatie verband houden,
Bloedarmoede zou ook kunnen, maar ook daar is de huisarts voor