Nekpijn voor langere tijd, wat kan ik hiertegen doen?

Al jaren lang, wanneer ik werk uitvoer wat fysiek is, krijg ik nekpijn. Op de werkvloer of, wanneer ik terug aan het fietsen ben naar huis.
Meerdere malen ben ik bij de huisarts geweest en hij zegt dat het door een verkeerde houding op de werkvloer en/of fiets kan komen, of het kan door stress komen.
Ik merk zelf wanneer ik thuis ben en zit te stressen dat ik pijn in mijn nek voel.
Maar ook een keer toen ik een langere tijdje aan het fietsen was voelde ik het weer in mijn nek.
Hiervoor ben ik ook naar de fysiotherapeut geweest, hij gaf massages, rekken en strekken van het lichaam en acupunctuur.
Ná langere tijd niet gewerkt te hebben ben ik weer begonnen met werken, bij een bedrijf als magazijnmedewerker, ergens 10 km vandaan, waar ik met de fiets naartoe ga.
het was bijna een werkdag van 9 uur lang, de laatste uren voelde ik het weer bij m'n nek, geen pijn maar wel dat het pijn zo kan beginnen.
Toen ik op de fiets weer zat, begon de nekpijn weer...
Ik heb al een andere fiets, misschien kan ik de stuur wat dichterbij verstellen.
Ik zit trouwens ongeveer 5 uur per vrije dag achter mijn pc, maar ik merk niks van een pijnlijke nek ook al is mijn houding vaak wél naar voren. ík slaap ook met een kussen verhoging, maar meestal slaap ik op mijn zij.
Dit is een groot probleem voor mij, ik kan nauwelijks werken hierdoor.
Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
HannekeJanssen
5 jaar geleden
Toevoeging bij het antwoord van Ivana: bij een goede fietsenwinkel kun je ook naar de stand van je stuur en zadel laten kijken, zodat je zo comfortabel mogelijk fietst.

Antwoorden (3)

Met dat soort pijn kan je beter naar de Fysiotherapeut gaan. Die weet in dit geval meer dan een huisarts. Zelfs als het van stress komt is het iets lichamelijks, omdat je dan je spieren aanspant en niet kan ontspannen. Dat levert pijn op. Hij kan de spieren opzoeken die de pijn veroorzaken en je behalve een ontspannende massage, ook raad geven voor een verbetering van je houding. (Heb ervaring)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik was al bij een fysiotherapeut geweest, het heeft mij niet geholpen
U kunt ook acupunctuur proberen, vooral als de pijn door stres komt zal het de energie weer in goede banen leiden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk dat u wat moet doen met uw stress. Te veel stress geeft klachten en het is niet goed voor de gezondheid. Wat u ook kunt doen is naar een ander taak vragen binnen het bedrijf? Het kan zijn dat u vaker zware dingen optilt waardoor het lichaam niet in een comfortabele positie komt te verkeren en hierdoor raken de spieren overbelast. Ook op de fiets heft u een comfortabele positie nodig. Dus het kan door deze 2 factoren veroorzaakt worden: het werk en de uren die u werk en welke houding u aanneemt op de fiets.