Wat moet ik doen met een ontsteking aan mijn vinger?

Ik heb sinds donderdag een klein wondje op mijn wijsvinger. Geen idee waarvan. Deze is met de dag meer geirriteerd geraakt. Begon met jeuk, toen zwelling en toen pijn. Ik heb mijn vinger goed laten weken in bad afgelopen weekend.
Ik heb altijd ijskoude handen, maar die vinger is nu heel warm. Ook is ie gezwollen. Daar waar jet wondje is begonnen kwam er al vocht uit, maar dat is nu gele pus geworden. De gewrichten in mijn vinger doen ook zeer. En in de handpalmbdaar waar de wijsvinger begint doet het sinds vandaag ook pijn. De vinger kan ik nu niet meer strekken en kracht heb ik er niet meer in.. wie kan mij advies geven wat ik nu het beste kan doen.. ik wil niet voor iedere scheet naar de huisarts

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Toch huisarts.
TurfGraver
5 jaar geleden
Dit is meer dan een scheet....

Antwoorden (2)

Met deze vinger moet je toch naar de huisarts.
Ik snap dat je niet voor een klein ontstoken plekje gaat, maar bij jou is de ontsteking in een paar dagen flink uitgebreid.
De vinger staat al 'strak', omdat je duidelijk gele pus ziet. Hierdoor wordt de vinger dik, warm en doet deze pijn. De pus kan er als het ware niet uit.
Als je blijft doorlopen kun je ook koorts krijgen en erger.
Ga er vanuit dat de huisarts een klein sneetje maakt. Dit voel je bijna niet, omdat het heel snel gaat. De rommel kan dan uit de vinger lopen. Hierdoor neemt de pijn enorm af.
Verder krijg je antibiotica. Als ik jouw verhaal lees, moet je dit gaan slikken. Ik denk dat antibioticacreme niet afdoende is.
Verder zul je de vinger dagelijks (misschien vaker op een dag) moeten laten weken. Dit zal soda, biotex of badedas worden.
Bel nu nog, als je pech hebt, kun je vannacht niet slapen, omdat de vinger gaat 'kloppen'.
Beterschap!
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/26031-een-ontstoken-vinger-of-teen.html
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zou het eerst in de badendas doen en als het dan niet overgaat toch even langs de huisarts gaan