Ik heb last van stinkend vocht tussen de bilnaad, wat kan het zijn en wat kan ik eraan doen?

Op internet lees je heel veel verschillende dingen. Zelf spoel het 2 x daags schoon, overdag ga ik vaak naar het toilet om het droog te maken en vervang regelmatig mn ondergoed. Toch helpt het niet. Het is nogal iets vervelends.
Als iemand iets weet, graag!!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
13.3K
ronron1212
5 jaar geleden
Je huisarts kan je verder helpen
Reddie
5 jaar geleden
Misschien ben je er juist teveel mee bezig.
Probeer eens te stoppen met al dat schoonmaken, en je huid het werk laten doen.
Baat het niet, schaden doet het evenmin.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Uit ervaring: kan een ingegroeid haartje zijn. Heb je er iets als een bultje zitten? Dan is dit hoogstwaarschijnlijk het vocht met pus waar jij het over hebt. Dit moet je dan wel even eruit drukken en legen.
Indien dit niet het geval is: voel even rond of je misschien iets geks voelt. Een soort gaatje wellicht? Kunnen er ook meer zijn. Dit duidt dan op een ingegroeid haartje. Hiervoor moet je naar de huisarts gaan en zal het hoogstwaarschijnlijk met een lichte operatie verholpen moeten worden bij het ziekenhuis.
Amadea
5 jaar geleden
Heb je ook last van pijn of jeuk?
joro
5 jaar geleden
Ik verwacht dat dit een schimmelinfectie is. Probeer het droog te houden door talkpoeder te gebruiken. Let ook eens op je voeding. Wellicht veroorzaken melkprodukten bij jou het probleem, ik denk met name aan kwark en andere zure melkprodukten.
SimonV
5 jaar geleden
Nog een gok: een haarnestcyste (sinus pilonidalis). Het is een holte onder de huid, die een verbinding heeft door de huid heen naar buiten. Deze verbinding is te zien als een klein gaatje of een kleine intrekking in de huid. In de haarnestcyste kunnen haren zitten en er kan gemakkelijk een ontsteking in ontstaan (een pilonidaal abces).
Behalve ontstekingen kan een haarnestcyste ook pijn veroorzaken en afscheiding van vocht en/of bloed geven.
Maar zoals al gezegd: ga naar de huisarts. Die kan je deskundig onderzoeken.
https://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/sinuspilonidalis.htm
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tnx voor jullie antwoorden.
Ik ga het uitproberen wat jullie zeggen en anders word het een huisartsbezoekje.

Antwoorden (1)

Lijkt een haarnestcyste, ookwel sinus pilonidalis. Google het en je leert dat het een vervelende hardnekkige aandoening is die ook na een operatie maandenlang een moeizame wondgenezing kan geven. Niet erg, wel erg vervelend.