Waarom krijg ik altijd hoofdpijn na het drinken van een glas bier of wijn?

Ik ben n gezonde vrouw van 62 maar ik kan niet meer tegen ( n beetje) alcohol. De volgende dag heb ik zeurende hofdoijn en soms migraine. Vaak zit er dan geleige aanslag op mn tong of heb ik n vreemde kleur ontlasting. Ik begrijp dat dat kan als je n alcoholist ben maar ik drink maar af en toe n glaasje! soms lig ik twee dagen plat na t drinken van n glaasje ( goede)witte wijn of n biertje. Op vacantie durf ik helemaal niet meer te drinken.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
9.5K
Amadea
5 jaar geleden
Ben je wellicht van Aziatische oorsprong?
Antoni
5 jaar geleden
Misschien weet je huisarts een antwoord op je vraag, @yettie?

Antwoorden (1)

Alcohol heeft een vochtafdrijvend effect, de urineproductie neemt toe en het lichaam geraakt uitgedroogd. Door de verlaagde vloeistofdruk in de hersenen kan hoofdpijn ontstaan.
Door de afbraak van alcohol in de lever komt een giftige stof vrij (aceetaldehyde), die op zijn beurt moet afgebroken worden. Deze giftige stof kan hoofdpijn in de hand werken.

Volgens Leikin veroorzaakt alcohol een ophoping van melkzuur in het lichaam, net als verhoogde alvleesklier- en darmafscheiding. "Alcohol stimuleert de alvleesklierenzymen, waardoor de alvleesklier meer afscheidt dan normaal", zegt hij. "Al deze dingen kunnen misselijkheid, overgeven of diarree veroorzaken." Alles bij elkaar, zweren ze samen om je voor een groot deel van je dag binnen armlengte van een toilet te houden.
fremar