Ik heb pijn aan mijn staartbot (stuitje), lost dit vanzelf op?

Ik heb pijn aan mijn staartbot, en elke keer als ik zit heb ik constante pijn.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Amadea
5 jaar geleden
Wat is er de oorzaak van?
Tip is trouwens om op een kleine opgeblazen zwemband te gaan zitten.

Antwoorden (2)

Het zal er aan liggen wat er aan deze pijn ten grondslag ligt. Als het het gevolg is van stoten, dan zal het vanzelf over gaan. Als er een ontsteking zit, dan is het meestal beter om de natuur een handje te helpen , bijv. met antibiotica.
Als je het niet vertrouwt, dan altijd de huisarts raadplegen.
5 jaar geleden
Mogelijk / waarschijnlijk zit je verkeerd. Probeer eens om goed rechtop te zitten, op een stoel of bank waar je niet helemaal inzakt. Dan rust je gewicht op je zitbeenknobbels. Als je onderuit gezakt zit rust een deel van je gewicht op je stuitje, wat daardoor naar voren wordt gedrukt. Kan-ie slecht tegen.
Je kunt ook nog verder onderuit zakken natuurlijk. Je onderlichaam ligt dan (zo goed als) helemaal. Dan rust je gewicht op de achterkant van je bekken, en wordt je stuitje ook niet naar voren gedrukt.