Kan ik misselijk worden na het eten van teveel suiker?

Ik eet normaal niet veel suiker. Als ik dan in een dag veel suiker eet zoals een ijsje, koekjes,... voel ik me erna misselijk en heb ik een hoge hartslag. Ik voel mijn hard dan in mijn hele lichaam. Diabetis zit in mijn familie waardoor ik niet veel suiker eet, maar soms zondig ik wel eens maar dan voel ik me dus zo. Wat gebeurd er juist in mijn lichaam?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.2K
Amadea
5 jaar geleden
Ja, dat kan heel goed. Dan is je bloedsuikerspiegel te hoog.
Castle
5 jaar geleden
Het "TE" in teveel geeft het al aan.
Z512099
5 jaar geleden
Je kunt er misselijk en futloos van worden....http://www.detoxplein.nl/suikerverslaving-suiker-ongezond/

Antwoorden (1)

Er is een verschil tussen goede suikers en ongezonde suikers. Ik denk dat je goede suikers best wel wat van mag hebben omdat deze zitten in fruit en dergelijke. Krijg je ook minder snel buikpijn van en ongezonde suikers zoals snoep cola... Zou ik zeker niet te veel innemen je kan er niet alleen buikpijn van krijgen maar het zet ook aan
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Wat is het verschil tussen 'goede' en 'slechte' suiker dan?