Wat doen aan een groene tong?

Ik wil niet gelijk naar de huisarts, maar kan ik er zelf niet iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Schoonmaken met een tandenborstel wil weleens helpen.

Antwoorden (2)

Behandeling groene tongaanslag
Schimmelinfectie in de mond
De arts kan antischimmelmiddelen aanbevelen. Deze zijn verkrijgbaar in verschillende vormen, waaronder zuigtabletten, tabletten of een vloeistof die je opslurpt en dan doorslikt. Als dit onvoldoende soelaas biedt, kan medicatie worden gegeven die in je hele lichaam werkt.
Een groene tong verwijst naar een groene of groenige tongaanslag, zowel aan de bovenzijde, zijkant of onderkant van de tong. Bij een groene tongaanslag kan het gaan om een klein plekje van de tong, maar soms is een groot deel van de tong groen uitgeslagen. Kinderen, tieners en volwassenen kunnen last hebben van dit probleem, waarbij een schimmelinfectie de meest voorkomende oorzaak.
Toegevoegd op 17 maart 2018 08:11: tekst
fremar
6 jaar geleden
Je tong is hewoon vies, je adem waarschijnlijk ook. Gebruik een tong scraper om het vuil er af te schrapen. Een brede suiker lepel gaat ook goed. Je krijgt soms even braakneiging, maar daatna een frissere tong/mond. En natuurlijk minimaal 2x poetsen per/dag.