Als het verstopt is door oorsmeer,zou ik morgen even naar de huisarts gaan en de spuit er op laten zetten.Ga niet rommelen met wattenstokjes,dan druk je het "vuil"alleen maar dieper.
Is het geen "vuil",neus dicht houden en door je neus blazen.
Neusdruppels willen ook wel eens helpen!Maar niet in je oor doen,gewoon in je neus.
Groeten en succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je neus en mond dichthouden en dan 'blazen/kracht uitoefenen'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij gebrek aan editfunctie;

Kauwgom kauwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voordat je oor wordt uitgespoten zal je deze meoetn voorbewerken.
Wellicht help dat al als de verstopping niet al te ernstig is.
De dokter laat je dan vaak slaolie in je oor druppelen of aanbrengen met een wattenstaafje.
Dit om het oorsmeer te verzachten en week te maken, anders is het te hard om te worden doorgespoten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antwoord van Alwetend (sorry...) is echt het slechtste wat je kunt doen! Daar kun je het alleen maar erger mee maken als de verstopping in het midden- of binnenoor zit.

Neusdruppels en neusspray werkt dan het beste en idd als het aanhoudt; laten nakijken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een verstopt oor wordt veelal veroorzaakt door oorsmeer dat bij het reinigen van het oor met een wattenstaafje naar binnen wordt geduwd en daar een propje is gaan vormen. Met een sodaoplossing kunt u het oorsmeer week maken en uit de gehoorgang spoelen. Vul daartoe een limonadeglas met water (dit hoeft niet te zijn gekookt) en los daarin een theelepel soda op. Spoel met behulp van een pipetje (of met een theelepeltje) het verstopte oor. Laat de oplossing een minuut in het oor zitten en laat het er dan weer uitlopen. Herhaal dit meerdere keren per dag. Heeft dit na een week geen verlichting gebracht, ga dan naar de huisarts om het oor te laten uitspuiten.
- Wim Timmer

Laat in het oor wat sla-olie slopen zodat het smeer week word. Na 15-30 minuten doorspoelen en alles is opgelost
- Par

Doe er glycerine in. De inhoud wordt dan zacht. Volgende dag neus dichtknijpen en voorzichtig toch door de neus uit proberen te ademen. Niet te hard druk uitoefenen, doe voorzichtig. Je kunt dan je trommelvlies voelen "ploppen" . Er komt dan wat druk achter het trommelvlies dat het vuil naar buiten drukt. Zonodig hele procedure herhalen. Deze methode van neus dichthouden en blazen heet bij duikers: "oren klaren".
- Anneke de Vries