Wat is er aan de hand als je elke dag moet huilen en midden in de nacht wakker wordt?

Ik ben sinds zaterdag heel emotioneel ik moet heel veel huilen. Het huilen is niet door muziek en films het is gewoon heel op een moment dat ik het even niet verwacht en het maakt me ook een beetje bang.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klinkt een beetje als een nachtmerrie?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je dat een langere tijd? Sinds een specifieke gebeurtenis?
Ritsuka
6 jaar geleden
Heb je last van stress?
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Gespannen voor/door iets waardoor je bioritme verstoord is. Hierdoor kan je meerdere klachten krijgen. Slecht slapen, wakker worden tijdens de nacht, op andere momenten slapen, angstig voelen, met als gevolg dat je uiteindelijk (over)vermoeid raakt. Daardoor heb je je emoties niet goed in de hand. En ga je al snel huilen.
Amadea
6 jaar geleden
Vermoedelijk ben jij 14 jaar, midden in de spannende tijd tussen kind zijn en vrouw worden.
Cryofiel
6 jaar geleden
Je verwoordt mijn eerste indruk, Amadea!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kunnen het hormonen zijn? Begin van je menstruatie?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik denk ook dat het met je hormonen te maken heeft. dat herken ik ook heel goed. er gebeurt nu zoveel in je lichaam en daar raak je van in de war.
ga maar eens met je huisarts praten. Die kan je helpen.

Antwoorden (2)

Dan is er vast iets gebeurd in het verleden dat heel recent weer in jouw herinnering terug is gekomen. Je bent hier emotioneel door en uit dat door veel te huilen.
Je weet niet hoe het komt, maar mogelijk denk je ergens aan en pats daar zijn die herinneringen weer met al die bijbehorende tranen. Je hoeft hier niet bang voor te zijn, al is het handiger als je het onder controle kunt krijgen. Het is niet zo fijn om waar dan ook bv op school/straat/werk ineens in huilen uit te barsten.
Probeer je gedachten daarom een beetje te sturen. Denk op zo'n moment aan een happy tijd waar je het erg naar je zin had. Als je dat oefent, Anne, kan het je zeker helpen. Succes hoor!

Toegevoegd na 12 uur:
Als dit gevoel met de tranen blijft aanhouden, is het verstandig om een afspraak bij de huisarts te maken. Laat je onderzoeken en vertel wat je nu hier geschreven hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik heb een tijdje geleden ook in een periode gezeten waarin ik de hele tijd down was, ik had geen puf om ook maar een glas water te pakken. ik bleef bijna elke dag ziek thuis, dus heb ik me laten bloedprikken. een week of 2 later kreeg ik de uitslag en bleek het dat ik vitamine b12 tekort heb +bloedarmoede (ijzertekort) en dat ik in die periode ook nog eens ziekte van Pfeiffer had, ik heb nu allemaal medicatie gekregen en ben nu helemaal weer op het goede pad. Ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt, misschien is het handig om binnenkort even naar de huisarts te gaan.