Wat helpt bij extreem verstopte neus?

Ik ben sinds 4 dagen enorm verkouden. Mijn neus zit zo enorm verstopt dat er al 4 dagen niks in of uit kan. Ik kan niet snuiten of ophalen. Neusspray loopt er gewoon weer uit, zelfs na dat ik een tijd met mijn hoofd achterover heb gelegen. Door dat ik steeds door mijn mond moet ademen heb ik nu ook een zere keel.. dingen die ik al geprobeerd heb:

Neusspray xylometazoline
Neusspray zoutoplossing
Gorgelen met zoutoplossing
Stomen zowel met als zonder menthol/kamille 3x daags
Ui naast mijn bed
Extra vitamines slikken
Veel water en thee drinken

Echt niets geeft verbetering. Het zit muurvast. Wie weet er verdere oplossingen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Zojuist ook proberen te spoelen met zoutoplossing, zoals bijv met een neti pot.. het water wil gewoon niet doorlopen, voel wel de druk iets vergroten "achterin" mijn neus

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Wat bij mij helpt :
-Zoutoplossing door je neus dus opsnuiven!
-Ui doorgesneden naast je bed, dag en nacht, vervangen bij uitdrogen.
-Citroen geperst in glas heet water (beetje suiker) met paracetamol drinken vóór de nacht, om het uit te zweten.
-Hete warmwaterkruik, onder dekbed blijven, raam steeds open: frisse lucht, slaapkamer niet verwarmen
-Veel thee met honing voor pijnlijke keel

Beterschap, Marloes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Roken heeft bij mij echt geholpen. Door dat de rook door je neus komt gaat alles los zitten en kun je het er zo uithalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
maar dit is niet gezond..