Hoe snel merk je een verschil met vitamine D tabletten bij een te laag vitamine D gehalte?

Vandaag kreeg ik te horen dat mijn vitamine D gehalte te laag is(bloedonderzoek) . Ik ondervind daar veel klachten van. Voornamelijk extreem moe, duizelig en pijn aan de spieren.
Heeft iemand ervaring met de werking van vitamine pillen? Hoop toch wel gauw verbetering te merken.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
17.7K

Antwoorden (2)

Bij toeval heeft mijn vrouw een gelijkaardig probleem.
Na bloedonderzoek een tekort aan vitamine D en vitamine B vastgesteld.

Vitamine B moest toegediend worden via inspuiting door verpleegsters.
Vitamine D capsules voorgeschreven -- FULTIUM-D3 800.
Doosje van 90 capsules 1x per dag.

Doosje is nu ongeveer halverwege en de symptomen die jij beschrijft beginnen nu geleidelijk aan te beteren.

Vitaminen en supplementen hebben enkele weken nodig vooraleer resultaat merkbaar is.

groet amadeus
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb ook een geconstateerd tekort aan vitamine D gehad. Daar kreeg ik ampullen voor.

Bij mij begonnen de klachten na zo'n drie weken te minderen. Na twee maanden was de situatie stabiel.
Cryofiel