ja zeker .. pezen zitten in een schacht ... net als bij je fiets rem...
er zijn aandoeningen zoals "knip vinger" (trigger finger) waarbij de pees ontstoken raakt en hij niet meer zonder pijn door de schacht gaat.

Als de pees overbelast wordt, kunnen er kleine scheurtjes ontstaan. Je voelt dan pijn op de plek waar de pees aan het bot vastzit. Een tendinopathie, zoals de aandoening officieel heet, is meestal geen echte ontsteking maar een irritatie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is het dan de pees zelf die pijn doet, of is hetgeen eromheen wat pijn geeft?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is meestal wat er omheen zit ..er is gewoon niet veel ruimte voor een pees en als die ontstoken is of i verdikt door een overbelasting is het meestal de omgeving die de pijn uitstraalt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt Shabti voor de verheldering. Waar het dan volgens mij op neer komt is dat een pees zelf geen pijn kan doen, want er zitten denk ook geen zenuwen in. Maar het gebied eromheen wel.