Hoi, mijn voet is nu net uit het gips alleen er zit nu een grote blahwe plek aan de onderkant, ook is hij dikker dan de ander. Is dat normaal?

Het botje dat je middenvoetsbeentjes met je enkel verbind is gebroken. Heb ongeveer 5 tot 6 weken gips gehad en nu geen fysiotherapie. Heb ondertussen al heel Google rond gezocht maar niks te vinden... Dus misschien hier iemand die meer weet!

Toegevoegd na 59 seconden:
Sorry er staat “blahwe” maar daarmee bedoel ik blauwe. Foutje!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een blauwe plek, bloeduitstorting, hematoom moet vanzelf verdwijnen. Dit kán echter wel lang duren, tot wel een half jaar...... Zwelling kan je tegengaan d.m.v. steunkousen, een strakke elastische kous kan al afdoende zijn.
Maar om terug te komen op de vraag, ja, een blauwe plek en een zwelling na een breuk is geen uitzondering, en kan je dus als normaal benoemen.