ik zak sinds februari elke dag door mijn enkel iemand die weet wat het is en wat ik moet doen?

begin februari ben ik door mij enkel gegaan, ik ging gewoon door met wat ik aan het doen was ik kon er namelijk niet zomaar mee stoppen. Het was niet zo erg dat ik moest stoppen maar ik voelde het wel. Sinds die dag zak ik elke dag door mijn enkel maar ga ik gewoon door met waar ik mee bezig ben dus zo erg is het niet maar toch voel ik het wel.
Iemand die weet wat het is? en wat ik er aan kan doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
de pijn zit aan de buitenkant net achter mijn enkel

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Erna55
6 jaar geleden
Je hebt er al 10 maanden last van... en je vraagt of iemand weet wat het is.
Je huisarts !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt de boel opgerekt.
Langs de huisarts of fysio en je zal waarschijnlijk oefeningen krijgen, mogelijk een tijdje een band of brace.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mogelijk heb je nu dus zwakke enkels, het antwoord daarop is sporten. Gewoon meer bewegen dan je normaal doet.
Een bezoek aan de huisarts is de eerste stap.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
jodokus52
jaa hahahah mee sporten en meer bewegen dan je normaal doet die vind ik grappig hahaha ik train namelijk 17uur per week maar toch bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Te veel belasting is ook niet goed..
Als je zoveel sport, zou ik naar een (sport)fysio o.i.d. gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Probleem met reageren/antwoorden op vragen is vaak een gebrek aan informatie. Zoals nu bv.
Belangrijk feit is wat en hoe vaak je wanneer doet. "ik ging gewoon door met wat ik aan het doen was ik kon er namelijk niet zomaar mee stoppen. Het was niet zo erg dat ik moest stoppen maar ik voelde het wel. Sinds die dag zak ik elke dag door mijn enkel maar ga ik gewoon door met waar ik mee bezig ben dus zo erg is het niet maar toch voel ik het wel." Ik ging gewoon door .....met wat ik aan het doen was..... daar heb je dus niets aan. "Ik train namelijk 17uur per week." Ja, interessant, piano? of links schrijven? dat bedoel ik dus, te weinig informatie.
Zou je tennissen dan kan je vertellen, dat is zeer belastend voor zwakke enkels, maar ook soms de manier om deze te verstevigen. Advies van iemand die er meer van weet heb je nodig. Beste Annedoorn, ga liever naar de huisarts of fysiotherapeut dan hier vragen te stellen.
Sinds februari last! niet zo slim om er zo lang mee door te lopen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon een afspraak met de dokter moet maken. Die weet het t best

Antwoorden (1)

ik denk dat ik met hetzelfde probleem zit maar dan met mijn knie.
een 2-tal jaren geleden door mijn knie gegaan tijdens het springen over een koord in Griekenland. omdat ik elke week nog tennis speel als pas 70-jarige, ben ik niet naar de dokter gegaan maar speelde in na enkele weken rust met een knieverband en het probleem loste zich zelf weer op tot ik op een dag tijden het tennissen opnieuw lichtjes mijn knie blokkeerde. geen erg dacht ik, het zal zich terug herstellen zoals vorige keer na een paar weken maar , nu al enkele maanden later zit ik nog steeds met dit probleem.
misschien door de ouderdom geneest alles niet meer zo snel en omdat ik momenteel 3 maanden overwinter in Thailand ben ik van plan om toch maar een specialist te raadplegen en misschien een operatie te overwegen van zodra ik terug thuis ben...
ik denk dat de gewrichtsbanden uitgerokken zijn en dat die alleen maar operatief hersteld kunnen worden.
in uw geval, ik weet je ouderdom niet, zou ik een enkelverband dragen maar niet tijdens de nacht omdat je gewrichtsbanden tijd moeten krijgen om te rusten en je anders misschien accuut verzwakte enkelbanden krijgt maar indien dat na een paar maanden niet betert zou ik ook aanraden een specialist te raadplegen en misschien een operatie...