Wat voor bedbodems moet ik kiezen onder een matras van 140x220 zonder dat ik in het midden drukverschil voel? Ik slaap graag in het midden.

Ik heb een erg goed en dik matras van 140x220cm. (Auping pocketveer - nieuw)

Omdat het matras zo duur was heb ik nog even gewacht met de aanschaf van de bedbodems.
Hij ligt nu nog op een (provisorisch) op maat gemaakte pallet.
Het matras is geschikt voor zowel een lattenbodem als boxspringbodem.

Ik heb dus twee bedbodems nodig van 70x220cm, want een bedbodem van 140x220cm past niet door het trapgat. Ook zijn er nauwelijks bedbodems uit één stuk in die maat te krijgen.

Omdat ik graag in het midden op de matras slaap, zoek ik twee bedbodems waarbij je geen drukverschil voelt in het midden door de matras heen. Gelet op de randen van de bedbodems zoals verhardingen, naden of latten.

Hebben jullie ideeën of goede tips?

- bijvoorbeeld twee boxspring bodems met meeverende randen?
- of toch twee lattenbodems? Zo ja, welke soort? Links zijn welkom!
- twee spiraalbodems lijkt me ook niet de oplossing vanwege die ijzeren randen..

Natuurlijk laat ik me nog informeren door iemand van een gerenommeerde beddenspeciaalzaak, maar om de verkooppraatjes voor te zijn wil ik eerst hier wat tips opdoen.

Wie heeft de gouden tip? Alvast super bedankt voor het meedenken!

Toegevoegd na 11 minuten:
Bij een spiraalbodem uit één stuk ben ik bang dat het sneller kuilvorming geeft in de toekomst. Dat het gaat doorhangen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

opties:
Schotelbodem (twee dus) wel kijken of dat met de matras kan.
Plankenbodem, vergelijkbaar met de pallets, alleen dan met meer planken en kleine tussenruimtes tussen de planken.

De andere opties die je geeft hebben langs de randen geen of minder vering en dat kan je dus voelen in het midden van de matras tussen de bodems.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
+
Het meest eenvoudig is een lattenbodem van stevige latten (planken). Dus niet van die dunne bolle latjes in een frame, maar stevige latten die niet doorbuigen. Voor het behoud van de pocketveren is het nodig dat onder elke rij veren ergens steun zit. Dus beter veel smalle planken dan weinig brede. Wel voldoende ventilatie behouden tussen de planken. Je kunt 2 lattenbodems van 70 cm naast elkaar leggen op een tussenbalk, of latten van 140 cm breed halen bij de bouwmarkt. Die kun je gewoon oprollen (als de planken met een lint aan elkaar zitten) of als losse planken door je trapgat naar boven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goede tips Jackd en Inekez1 . Bedankt!