Ik leef al heel lang in een "droom" en ik kom er maar niet uit..Ook last van paniek aanvallen..Hoe kom ik er vanaf??Wat voor therapie is er voor??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Erna55
6 jaar geleden
Ga naar je huisarts. Deze kan je verwijzen naar een passende therapeut .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Al gedaan. Emdr therapie gehad vanwege PTSS.
Maar ik blijf er maar in hangen..
Erna55
6 jaar geleden
Dan doe je er goed aan om weer terug naar de huisarts te gaan en dit te vertellen. Mogelijk heb je een andere soort therapeut nodig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Paniekaanvallen: goeie magnesium nemen.
(daarnaast ook therapie doen) http://www.orthokennis.nl/artikelen/magnesium-een-van-de-meest-belangrijke-mineralen
Met o.a. 65 bronnen met info waarom de meeste testen niet werken, waarom supplementen veilig zijn, waarom overdosering bijna niet mogelijk is, hoeveel we vroeger binnen kregen, waarom de ADH te laag zou kunnen zijn, enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zie mijn bovenstaande antwoord
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Op wie reageer je?
Als op mij: welke soort, hoeveel per dag en hoe lang?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Roos: PTSS is goed te behandelen met EMDR, maar dat wil niet zeggen dat het "over" is. Als je bijvoorbeeld in je leven nu omstandigheden ervaart die de PTSS triggeren, dan kunnen de gevolgen weer de kop opsteken. Ik raad je dan ook aan contact op te nemen met je EMDR behandelaar.

Antwoorden (2)

Ik raad u aan deskundige hulp te zoeken. Ga naar de huisarts en vertel uw verhaal. Hij of zij kan u doorverwijzen naar een psychiater.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat je beschrijft klinkt als depersonalisatie - zie de Bron hieronder voor wat meer informatie daarover. Depersonalisatie wordt ook wel derealisatie genoemd. De paniekaanvallen horen hier "gewoon" bij.

Zoek contact met lotgenoten - dat blijkt te helpen.

En zoek contact met je huisarts. Die kan je verwijzen naar een psycholoog of psychiater. Depersonalisatie is een serieuze aandoening die je leven enorm beïnvloedt. Een goede begeleiding is dus noodzakelijk. Met alleen goedbedoelde tips uit de alternatieve hoek (in de trant van: slik mineraal X of vitamine Y) kom je er absoluut niet, want dat heeft hier totaal niets mee te maken.

Toegevoegd na 2 minuten:

Overigens ben ik natuurlijk slechts een (weliswaar goedbedoelende) leek. Zie mijn idee dat het wel eens depersonalisatie zou kunnen zijn dus niet als diagnose. Alleen een expert, een kenner, kan zo'n diagnose stellen.

Dus ook daarom het advies: ga te rade bij een kenner. Dat is de huisarts, of een specialist naar wie de huisarts jou doorverwijst.

Cryofiel