Is er sprake van napijn na het uitsnijden van venous lake?

Toegevoegd na 20 uur:
Is er sprake van napijn na het uitsnijden van een blauw/zwart bultje op de onderlip?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedoel je het verwijderen van een bloedblaartje op de lip?

Antwoorden (1)

Een venous lake is een met bloed gevulde holte, ontstaan door verwijding van een klein vaatje. Het zit meestal op de onderlip maar kan ook voorkomen op het oor of elders in het gezicht. Meestal is er alleen een cosmetische reden om zo'n vaatverwijding te verwijderen.

Zo'n blauw plekje kan worden weggebrand, weggesneden of weggelaserd (of een combinatie daarvan). In het vaatje zelf zit geen gevoel en dat zal naar verwachtign geen napijn opleveren. Wel is er sprake van een snede en een hechting, wat kan prikken of jeuken bij het dichtgroeien en waarvan de hechting kan trekken.

Dat is echter gelijk aan elke andere ingreep waarbij gesneden en gehecht moet worden. In de lip zal zoiets gevoeliger zijn dan aan bijvoorbeeld het oor. Aan de andere kant zal zoiets in de lip veel sneller genezen dan in het oor door de betere doorbloeding.

Al met al zal het waarschijnlijk een paar dagen vervelend zijn, maar niet iets om je zorgen over te maken. Als het in de lip zit zou ik de eerste dagen erna geen etentje plannen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel voor de genomen moeite