Wat kan je doen aan asymetrische ogen?

Ik zit er al een tijdje mee in mijn hoofd dat mijn éne oog 'hoger' staat dan het andere. Moest je bijvoorbeeld een horizontale lijn tekenen beginnend aan de top van mijn linkeroog, kan je zien dat mijn rechteroog zeker een centimeter lager staat. Je kan dit goed zien op foto's en ik vind dit erg vervelend, kan je er wat aan doen?/ is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
Kun je volgens mij niks aan doen, en is normasl. De 1 heeft de neus scheef, de ander wenkbrauwen of ogen andere hoogte. Borsten zijn bij een vrouw bija altijd ongelijk, soms wel cupmaat verschil
Erna55
6 jaar geleden
Ja, het is normaal.
Heel bijzonder zou het zijn wanneer je een symetrisch gezicht zou hebben.
Antoni
6 jaar geleden
Vrijwel niemand heeft een volledig symmetrisch gezicht, of is lichamelijk helemaal symmetrisch. Een volledig symmetrisch gezicht zou overigens sowieso als raar en onnatuurlijk worden beschouwd. Je kan dit zelf eens proberen door de helft (van een foto) van je gezicht te spiegelen, zodat beide helften hetzelfde zijn. Het resultaat zal er heel onnatuurlijk uitzien. Daar komt nog bij dat jouw eigenaardigheden jou veel meer opvallen dan anderen. Daar kan je ook rekening mee houden.

Antwoorden (1)

Vreemd genoeg worden mensen met een symetrisch gezicht als 'mooi' gezien. Andere mensen met bijzondere gelaatstrekken zijn desondanks niet per definitie niet mooi. Kijk eens naar heel bekende mensen, zoals iemand met een hele grote mond (Julia Roberts - actrice) of een grote neus (Barbra Streisand - zangeres), er zijn toch vaak meer punten waarnaar gekeken wordt. Vergeet ook niet dat uiterlijk maar een deel is van jouw persoon. Te vaak wordt het als heel erg belangrijk gezien.

Antwoord

Je kan naar een visagiste gaan, al is dat als man misschien niet het eerste waar je aan denkt. Deze kan jou tonen hoe met bepaalde kleuren en schaduwen je gezicht optisch te veranderen is.
Je kan natuurlijk ook zelf een cursus kunnen volgen als het je erg interesseert en als het resultaat je aanstaat.

Kijk maar, als het je erg hindert kan je eens een afspraak maken en naar de mogelijkheden vragen. Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Vrijwel niemand heeft een volledig symmetrisch gezicht, of is lichamelijk helemaal symmetrisch. Een volledig symmetrisch gezicht zou overigens sowieso als raar en onnatuurlijk worden beschouwd. Iedereen kan dit zelf proberen door de helft (van een foto) van zijn gezicht te spiegelen, zodat beide helften hetzelfde zijn. Het resultaat zal er heel onnatuurlijk uitzien. Daar komt nog bij dat iemands eigenaardigheden de eigenaar veel meer opvallen dan anderen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt, Antoni, vrijwel niemand heeft een symmetrisch gezicht. Alleen als het vs dermate hindert, lijkt het logisch om te onderzoeken wat de opties zijn. Mogelijk komt er ook berusting wanneer hij zich realiseert dat hij niet de enige is. Nog afgezien van een eventueel kostenplaatje en ook niet onbelangrijk: "Daar komt nog bij dat iemands eigenaardigheden de eigenaar veel meer opvallen dan anderen." Precies, dat is zo.