Hoe groot is een bolletje in je tiet bij borst kanker?

Ik heb een hard bolletje ontdekt in mijn tiet en op het internet staat dat dat soms borstkanker kan betekenen. Weet iemand hoe groot zo'n bolletjes os bij borst kanker?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

De grootte van een knobbeltje in je borst zegt niets over de aard daarvan. Bij elk nieuw knobbeltje dat je ontdekt in je borst is het enige juiste advies om naar de huisarts te gaan. Met onderzoek (handmatig of met apparatuur, zoals een echo of borstfoto) is dan te bepalen wat dit knobbeltje is. Dat kan, nogmaals, niet op basis van de grootte.

Terwijl je wacht op de afspraak moet je je nog geen zorgen proberen te maken. Verreweg de meeste knobbeltjes zijn goedaardige bindweefselverdikkingen of cystes.