Hoe kan ik deze blessure het best behandelen?

Hallo, ik heb twee dagen geleden mijn enkel (waarschijnlijk) verzwikt. Heeft iemand misschien een idee hoe ik deze het best kan behandelen. en wanneer ik weer kan trainen.(Turnen) De pijn zit in de (neem ik aan) spier net boven die knobbel van je bot. Het begint ongeveer 4 centimeter erboven En loopt daarna links en rechts langs die knobbel tot aan het eind ervan. Het doet pijn tijdens rennen, en de trap oplopen. Als ik een tijdje gezeten heb loop ik steeds heel stijf maar na een halve minuut loop ik weer normaal en kan ik goed 'afwikkelen'

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als er geen zwelling is zou je er een stevige zwachtel om doen,na enkele daagjes zou je dan al veel beterschap moeten ondervinden.Zo niet ga je best eens tot aan je dokter.
fremar
6 jaar geleden
fremar
6 jaar geleden
http://www.fysiodevries.nl/informatie/enkel/verstuikte%20enkel.htm
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is precies andersom, die zwachtel is om zwelling tegen te gaan. Die ontstaat door beschadigde bloedvaatjes. Zwelling bestrijden is ook het enige dat je met eenvoudige middelen zelf kunt doen, na de tijd dat koelen nog zinvol is. Staat ook zo op de pagina waar je naar verwijst. O, en dat rennen wat pijn oplevert, dat moet dus gewoon een tijdje niet.
Dat toch doen, vertraagt het herstel of draait het zelfs terug. En systematisch uitstel is afstel. Dat gebeurt als iemand na een paar keer forceren nog steeds denkt dat het een tegenslag is van dezelfde soort als een wedstrijd verliezen. Waar een sporter die iets wil bereiken dus nooit aan toe moet geven.