Hoelang te leven zonder drinken?

hebben vandaag te horen gekregen dat ze bij ons moeder stoppen met eten en drinken te geven.
dit omwille van haar ziektes : longkanker
:keel kanker
:uitzaaiingen aan organen
:hoest bloed
vraag stelling hoe lang zou ze nog leven zonder drinken?

met vriendelijke groet

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Erna55
6 jaar geleden
Als eerste wil ik je sterkte wensen voor de komende tijd. Ook ik heb meegemaakt dat een zeer ernstig zieke geen eten of drinken meer kreeg. Wel morfine tegen eventuele pijn.
De arts vertelde dat het tussen 4 en 10 dagen zou duren tot het moment van overlijden. Dit is afhankelijk van de lichamelijke conditie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit behoort u te vragen aan degenen die uw moeder begeleiden. Zij kennen uw moeders lichamelijke en geestelijke toestand het best.
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/biologie/vraag/460633/stopt-eten-drinken-hoelang-leef
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die goeievraag bron geldt alleen voor gezonden mensen,
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@jackd, daarom gaat uw antwoord ook verder. Maar als precisie en zoiets delicaats kunnen alleen de doctoren iets zinnigs zeggen, en die wagen zich zelfs niet aan voorspellingen. Zij 'vermoeden' een termijn.
tinus1969
6 jaar geleden
Ik ben het eens met bovenstaanden: Voor echt goede inschatting moet je de behandelend artsen vragen.
Maar houd er rekenign mee dat het n u inderdaad snel kan gaan; enkele dagen is een realistische verwachting, op basis van wat je zo kort aangeeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ach, laat uw moeder niet zo lijden en we wensen u sterkte voor dekomende tijd.
Er zijn toch manieren om haar uit haar lijden te verlossen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Veel sterkte

Antwoorden (1)

Voor een gezond persoon.2 a 3 dagen.
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/biologie/vraag/460633/stopt-eten-drinken-hoelang-leef
Bij een terminale patiënt kan dit echter veel langer zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Versterving_(dood)
Zelfs tot 2 maanden maar meestal is er dan wel een kleine hoeveelheid vocht wat genomen wordt, bijvoorbeeld via ijsblokjes.

Toegevoegd na 7 minuten:
Normaal rond de 10 dagen.
Haar artsen kunnen daar de beste inschatting van maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En vergeet ook niet al het vocht wat vaak via een infuus word toegediend.