Wat is het effect van een overdosis op het lichaam?

Ik heb een jaar geleden een zelfmoordpoging gedaan (50 anti depressiva gehad). Ik lag op de IC en mijn bloed werd gezuiverd, maag pompen was het te laat voor. Ik heb geluk gehad. Daarna, ben ik met alle anti depressiva gestopt. Ik werd psychisch beter, ben nu ook stabiel zonder enige medicatie. Helaas, ben ik 2 weken na dat voorval extreem vermoeid geworden. In het ziekenhuis zeiden ze dat mijn organen niet waren aangetast. Ik heb verschillende onderzoeken gehad. Mijn bijnieren werken niet goed meer, maak te weinig cortisol aan, hoewel het nu is gestegen blijf ik toch echt uitgeput. Ik kan niet meer werken, sporten en lig het meerendeel op bed of bank. Nu is mijn vraag kan de overdosis nog met de vermoeidheid te maken hebben? Kan er wat beschadigd zijn? Ik weet het echt niet meer. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K
Cryofiel
7 jaar geleden
Is je bijnierprobleem geconstateerd door een arts, of door een alternatief behandelaar?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Psychische problemen geven echt heel erg veel soorten klachten. Dit klinkt mij meer als een depressie dan iets lichamelijks. Praat je met een psych of psycholoog? Zo moe zijn en je nergens toe kunnen zetten is meer een psychisch iets dan lichamelijk zoals het klinkt. Ook omdat je een verleden hebt met psychische problemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik dacht dat ik een reactie had geplaatst, blijkbaar niet? Even een testbericht.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn orthomolucaire arts heeft via een speekseltest 4 momenten het lage cortisolniveau vastgesteld. Alle 4 momenten was die ruim verlaagd 2-4 terwijl het normaal tussen de 8-21 zit. Ik ben doorgestuurd naar de internist en een ACTH test gedaan. Was ook vrij laag, aan de ondergrens. Ik kreeg supplementen en de tweede keer was het iets verbeterd, dus moest doorgaan. Ik ben van mening dat het niet (meer) psychisch is. In de tijd van de poging, was ik zo angstig, parnoide dat ik niet meer verder wou. Ik was toen lang niet zo vermoeid. Ik had het gevoel constant in een vecht/vlucht modus te zitten. Ik was continue op mijn hoede. Na de poging gestopt met alle rommel en werd stabiel. Helaas werd ik echt dood en dood vermoeid. Ik heb ook bioresonantie gedaan (bij Radar een hele uitzending over geweest, dat het eigenlijk natte vinger werk is en uit de duim word gezogen). Maar en kwam wel uit adrenal problemen en lekkende darm. Verder heb ik een Pfeiffer, b12 tekort is verholpen gelukkig. Spray extra magnesium, extra vit C, B12.. Maar het wil maar niet verbeteren. Ik krijg nu lage dosis cortisol 3x 5mg daags om te kijken of het verbetering geeft. Merk nog niets. De arts wil nu kijken naar iets met Q10, gaat naar het lab in Duitsland. Tevens ontlastingonderzoek omdat ik totaal geen eetlust meer heb. Maar kan zoiets schade aanrichten een OD? Het ziekenhuis zei verder geen enkele schade.
Erna55
7 jaar geleden
Ik zou afgaan op wat de specialisten van het ziekenhuis zeggen.
Cryofiel
7 jaar geleden
Daar was ik al bang voor... een orthomoleculair behandelaar. Die "constateren" bovengemiddeld vaak een mode-probleem, zoals de beruchte bijnier. Ze gebruiken daar testen voor die betrouwbaar klinken maar dat niet zijn. Die ACTG-test, is die via het bloed gedaan, zoals het hoort? En zijn de waarden echt aan de lage kant, of alleen volgens de orthomoleculaire theorie? Ook biiresonantie zegt niets. Logisch dat daar de bijnier en de lekkende darm uitkwamen: dat zijn op dit moment nu eenmaal de meest gangbare uitkomsten. Het magnesium dat je gebruikt kan in lage dosering meestal geen kwaad. Houd er rekening mee dat een teveel aan magnesium de botopbouw hindert, waardoor je over 15 tot 20 jaar broze botten kunt krijgen. Ook belemmert magnesium de opname van vitamine D. Dat leidt tot vermoeidheidsklachten. Heb je een tekort aan magnesium geconstateerd via een bloedmeting? Zo niet, weet dan dat het aanvullen van een niet-bestaand tekort schadelijk kan zijn. Ik vermoed dat de Pfeiffer een heel belangrijke oorzaak is van je klachten. Plus, toch, een grote psychische component - ook als dat niet zo voelt. Ga vooral naar een echte arts. In het alternatieve wereldje hoor je weliswaar die dingen die je zo graag *wilt* horen, maar ze hebben nooit kunnen (en willen) laten zien dat hun methoden iets uithalen. Dat is per slot van rekening de reden dat ze alternatief zijn en niet regulier.

Antwoorden (1)

Deze vraag kun je natuurlijk het beste aan je behandelaar(s) stellen. Als je daar geen contact meer mee hebt, en ook niet zomaar meer contact mee kunt opnemen, kun je het beste naar de huisarts gaan.

Eén punt is je cortisolniveau. Je zegt dat dat is gestegen, maar nog steeds te laag is. Mijn eerste vraag is: is dat echt geconstateerd, of heb je dit uit het alternatieve circuit?

(Ik vraag dit omdat een slechte bijnierfunctie een echte medische omstandigheid kan zijn - maar een slechte bijnierfunctie is helaas ook een populaire pseudo-diagnose in het alternatieve circuit, waar van alles en nog wat op "bijnierinsufficiëntie" wordt geschoven zonder dat bekend is of er echt iets aan de hand is.)

Aangenomen dat je echt een te lage bijnierfunctie hebt, kun je samen met je arts beslissen welke mogelijkheden er zijn om de betreffende niveaus aan te vullen tot gezonde waarden.

Ook voor je overige klachten kan een arts veel meer voor jou betekenen dan een stel goedwillende, maar weinig kennis bezittende, anonieme Internetters. Wij zijn geen experts, wij hebben geen gegronde medische kennis, wij overzien het totaalplaatje niet, en wij kennen jou, jouw lichaam en jouw omstandigheden niet. Een arts heeft dus een essentieel voordeel boven ons.

Houd er overigens rekening mee dat je klachten ook deels psychisch zouden kunnen zijn. Zeker gezien de ongelooflijk heftige dingen die je hebt meegemaakt. Het gebruik van AD en de zelfmoordpoging zullen vast niet zomaar uit de lucht zijn komen vallen, dus er was (is?) van alles aan de hand dat een fikse weerslag heeft op jouw functioneren.

Dus nogmaals: neem contact op met je huisarts, en bepaal samen met hem wat je het beste kunt doen.

Succes!

Cryofiel
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mooi antwoord, plus! Vooral het psychische aspect is een goed punt denk ik.