Pols operatie, hoelang mag je niet werken?

Ik heb afgelopen woensdag een operatie aan mijn pols gehad, ik had ganglion in mijn pols en die was redelijk groot. Maar ik heb een bijbaantje als vakkenvuller bij een supermarkt. Hoelang duurt het herstel hiervan en na hoeveel weken mag je weer werken (zwaar werk)? (ik ben 15 jaar)

Toegevoegd na 2 uur:
(ik weet dat het niet zwaar werk is, maar wel voor mijn pols op dit moment)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (1)

Je krijgt na de operatie een drukverband om je hand en de pols wordt gesteund in een draagdoek. Het wordt geadviseerd die draagdoek twee dagen te dragen. Na vijf dagen mag je zelf het drukverband verwijderen. De eventuele hechtingen worden na 9 tot 12 dagen verwijderd.

Het is belangrijk om de pols al snel te oefenen. Vooral de buiging kan gevoelig zijn, maar bij beperkt bewegen kan er een lange tijd blijvende bewegingsbeperking ontstaan.

In de eerste weken treedt vaak een bewegings- en krachtsbeperking op van de pols. Na verloop van tijd wordt het litteken steeds soepeler en daarmee de beweeglijkheid van de pols. De kracht zal dan ook steeds meer toenemen naar normale waarden.

Meestal kun je de pols vier weken na de operatie weer volledig belasten.

Dus als alles naar wens verloopt kun je over vier weken weer gewoon je werk doen. Je zou misschien al eerder aan de slag kunnen indien het mogelijk is om aangepast werk te doen, waarbij de pols ontzien wordt.
Amadea