Kunnen je darmen zulke klachten geven?

Ik kamp al maanden met een Pijnlijke buik aan de linkerzijde. Ook de rug is pijnlijk en het lijkt vaak of de buik enorm is opgezet.
Al tig keren naar de huisarts geweest en al vele onderzoeken gehad. 2014 colonscopie, December 2015 echo bovenbuik, mei dit jaar door longarts ct scan longen en bovenbuik laten uitvoeren. Geen bijzonderheden behalve divertikels. Wordt nu gezegt waarschijnlijk de dikke Darm door stress etc. Gezien de onderzoeken die gedaan zijn worden door De huisarts ernstige zaken uitgesloten. Kan haast niet geloven dat het mijn darmen zijn die wat overactief zijn. Iemand een idee? Die verdomde zeurende pijn en opgezette gevoel is dagelijks aanwezig.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Ritsuka
7 jaar geleden
Is er al gekeken naae voeding?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee voeding is niet bekeken maar kan hier zelf geen verband in vinden. Eigenlijk wil ik verder onderzoek naar het probleem maar de huisarts geeft aan dat er al veel onderzoek is gedaan en zeker met de ct scan van de bovenbuik afwijkingen gevonden zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bijna zeker dat voeding een grote factor is.
Vele manieren om er achter te komen.
Als kosten meespelen zou ik een eliminatiedieet voorstellen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geld Is geen storende factor maar wil graag van mijn klachten af. Ben bang dat de huisarts iets over het hoofd ziet. De huisarts zegt dat ernstige afwijkingen niet binnen een paar maanden ontstaan. Wil graag meer onderzoek Naar de buikklachten maar welke zijn nog mogelijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan zou ik een natuurarts (en dan een die ook echt geneeskunde gestudeerd heeft) aanraden en het daar over een eliminatiedieet hebben. Met dit soort klachten kan een huisarts in mijn ogen bijna niks. Bekende boosdoeners als je zelf wat wil proberen zijn zuivel en gluten, maar de lijst is lang en stress is zeker een optie, maar voeding is een factor die makkelijk en zonder bijwerkingen te onderzoeken is. ps. een echt eliminatie dieet is niet het weglaten van iets, maar het weglaten van bijna alles en dan steeds weer iets toevoegen.

Het beste antwoord

Je beschrijft precies de klachten die ik zelf had rond mijn 20e! Alleen zat bij mij de pijn links meer midden in de zij, en had ik er winderigheid bij.

Ik heb veel onderzoeken ondergaan. Uiteindelijk bleek stress de grote boosdoener. Ik had stress zonder dat ik dat herkende - dat kwam doordat ik al jaren gestresst was.

Toen ik aan de stress ging werken verdwenen de problemen.

Daarnaast kreeg ik lichte klachten van appels, maar dat was bijzaak. De stress bleek de hoofdoorzaak te zijn.

Om op je vraag terug te konen: ja, je darmen kunnen zulke klachten geven. En stress kan de hoofdoorzaak zijn - maar vlak voeding ( bij mij: appels) niet uit.
Cryofiel
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
+
Door langdurige (soms ongemerkte) stress kunnen er allerlei processen in je lichaam verstroord raken. In de loop der tijd kan een soort kettingreactie ontstaan, waarbij allerlei organen, hormonen en lichaamsprocessen betrokken raken. Het is per persoon verschillend hoe en wanneer dit tot uiting komt.
De arts heeft voor nu niets acuuts geconstateerd. Probeer te werken aan je ontspanning. Enerzijds de oorzaak van de stress, anderzijds rust vinden in de situatie die er nu is. Hoe meer je je druk maakt over 'onverklaarbare' klachten, hoe langer het duurt voor ze over gaan.