Kan rommel in de urinewegen oorzaak zijn van urineverlies?

Ik heb een jaar of 4 last gehad van urineverlies, waarvoor ik speciale wegwerpbroekjes (pants) draag. Toen ik op 30 september 2016 (ca 2,5 week geleden) het nieuwe dierenpark Wildlands in Emmen bezocht, bezocht ik een leuke attractie. Dat was een soort simulator. Ik kwam in een filmzaal. Ik kreeg een driedimensionale bril op, waarin het net leek, of ik in het echt iets beleefde in winterlandschappen. Bovendien werd dat effect versterkt, doordat ik op een stoel zat, waarin de vloer mee bewoog, trillend en schokkend. Toen ik even later een restaurant bezocht, ging ik naar het toilet. De urine had een vreemde kleur, wat roodachtig. Dat had ik nog nooit gehad. Toen ik thuis kwam, kwam allemaal rommel vrij in de urine, in de vorm van vlokken of zo. Daarna werd de kleur van de urine weer normaal. Sterker nog, sindsdien heb ik nauwelijks of geen last meer van urineverlies.

Antwoorden (1)

Ja, rommel in de urinewegen kan een oorzaak zijn van urineverlies. Dit kan bijvoorbeeld veroorzaakt worden door een infectie, een vergrote prostaat of een verzakking van de blaas.
Bronnen:
5 maanden geleden