Hoe komt het dat ik veel vocht vast hou?

Ik hou erg veel vocht vast, ongeveer anderhalve tot twee kilo. Ik dacht dat het misschien komt omdat ik elke dag 200 kcal onder mijn dagelijkse behoefde zit of omdat het nog rond de 15 graden is. Weet iemand wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En hoe weet je dat die twee kilo vocht is ??
Hoeveel vocht je vasthoudt schommelt overigens ook met je hormoonhuishouding ; rondom je menstruatie bijvoorbeeld. Maar je kijkt toch niet op twee kilootjes ?? Dat zijn normale schommelingen.
Ritsuka
7 jaar geleden
hoe weet je dat je 2 kilo vocht vasthoud?
hoe weet je dat je 200 kcal onder je dagelijkse behoefte zit? eet je veel zout?
wat is de samenstelling van je eten? (percentage koolhydraten, eiwitten, vetten).
Stel dat je normaal laag in koolhydraten zit, en je gaat een maaltijd eten die wat zouter is en hoger in koolhydraten, dan kan de dag erna de weegschaal wat hoger aangeven. Je glycogeenvoorraden in de spieren worden weer aangevuld en door zout kun je ook vocht vasthouden.
Cryofiel
7 jaar geleden
Ook belangrijk: WAAROM of WAARDOOR zit je zo ver onder je kcal-behoefte? Is dat gewenst of ongewenst?

Antwoorden (1)

Dat kunnen wij niet raden. Een arts die jou onderzoekt kan pas constateren wat de oorzaak is. Op basis van wat jij vertelt zou het kunnen zijn dat jij ondergewicht hebt, en jouw lichaam daarom vocht vasthoudt omdat jij anders vel over been zou worden. Maar het zou ook kunnen dat je verkeerd voedsel eet, bijvoorbeeld veel te zout. Of je zou een ziekte onder de leden kunnen hebben.
Amadea
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
De vraag is eerst: waarom denkt de VS dat ze vocht vasthoudt ?
Cryofiel
7 jaar geleden
Inderdaad niet te zeggen zonder de persoon en diens omstandigheden te kennen.