Wat is dit bultje op mijn lip?

Ik heb sinds een paar maand al dit bultje hier rechts onder op mijn lip. Het doet verder geen pijn. Ook zijn er ondertussen een paar bijgekomen. Ik heb al een keer geprobeerd het weg te krabben/trekken maar dan begint het te bloeden. Hij is een beetje witachtig van kleur.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De oorzaak kan een talgkliertje zijn.

Antwoorden (1)

Het lijkt een zogenaamde "gerstekorrel". Ze ontstaan vaak op een droge huid. Ze zijn onschadelijk maar wel vervelend ; het is een soort ingedroogde talg die je niet zomaar wegkrijgt, en ze verdwijnen ook niet vanzelf. Ze worden echter vaak ook niet groter.

Je kunt ze zelf verwijderen of dat een schoonheidsspecialiste laten doen. Is het heel erg / veel, dan kun je een verwijzing vragen naar een dermatoloog. Maar ook die kan alleen de bultjes weghalen ; het is niet een ziekte die genezen kan worden ofzo.