hoe krijg ik mijn lichaam fitter, ik heb al heel veel geprobeerd...?!?!

hoi, ik heb over een paar weken, een introductie kamp van mijn opleiding. dit betreft een sportopleiding... nou ben ik dus al best fit anders ga je zoon opleiding niet doen. maar toch zou ik graag mijn bovenbenen en mijn heupen wat slanker zien. (verder ben ik best gespierd)ook heb ik afgelopen jaar last gehad van een spiertje aan de zijkant van mijn knie (binnenkant) weet iemand hoe ik deze plekken kan trainen zodat het wat fitter word? ik weet dat je vet niet op 1 plaats kan verbranden dus daarom misschien speciale oefeningen ofzo??
zelf doe ik al skeeleren en af en toe (2 keer per week) een rondje hardlopen. na de vakantie ga ik weer verder met het trainen bij zwemmen. maar dan is het kamp al voorbij...

graag hoor ik meer...

algemene info:
lengte: 175
gewicht: 75
meisje
ik heb in het verleden last gehad van gegeneraliseerde hyperlaxiteit, zou dit te maken kunnen hebben met de overbelaste spier in mijn knie?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Ritsuka
7 jaar geleden
Je kunt niet specifiek vetverbranden inderdaad.
Gewoon lekker actief bezig zijn. Waarom wil je per se voor het kamp een deel van je lichaam slanker hebben? Ga je dan beter je opleiding kunnen doen? Als je binnen nu en een paar weken snel gewicht wilt verliezen, dan gaat dat voornamelijk vocht en spieren zijn, waardoor je minder gaat presteren.

Antwoorden (1)

Je vraag over de overbelaste spier en (HMS) hypermobiliteitssyndroom of hyperlaxiteit, is terecht. Er kan zeker verband zijn.

Wat ik weet , is dat zwemmen de beste, gezondste sport is voor je spieren, dus daar zou ik zéker mee doorgaan. Door de gewichtloosheid in het water is deze sport ideaal voor je spieren, zij worden niet overbelast.

>>Om af te vallen door zwemmen is het van belang of je geen overgewicht hebt en vooral of je fit bent. Lees de informatie in de link, heel interessant .

https://www.salusi.nl/zwemmen-afvallen/

>>Wat kunt u er zelf aan doen?

Bij sport of beroepskeuze is het verstandig al zo vroeg mogelijk rekening te houden met de hyperlaxiteitsaanleg. Vaak is het mogelijk gunstig gebruik te maken van uw extra beweeglijke gewrichten.

Sport
Het handhaven van een goede spierconditie is van groot belang, maar intensieve krachtsport moet vermeden worden. Enkel-belastende sporten, zoals volleybal en handbal, geven meer kans op blessures.

Wat is het Hypermobiliteitsyndroom (HMS)?
HMS houdt meer in dan alleen maar lenig of hypermobiel zijn. HMS is een erfelijke afwijking van het bindweefsel van de gewrichtsbanden en pezen. Door deze afwijking kunnen de banden en pezen hun steunende functie niet goed vervullen en dit maakt de gewrichten overbeweeglijk (hypermobiel) en instabiel. Hierdoor kunnen er vrij gemakkelijk (sub)luxaties (geheel of gedeeltelijke ontwrichtingen) optreden.

>>>Om het gebrek aan stabiliteit te compenseren nemen de spieren een gedeelte van de functie van de banden en pezen over. Daardoor moeten de spieren harder werken dan bij een persoon zonder HMS en zullen de spieren dus snel overbelast zijn. Ook is de propriocepsis verminderd waardoor er een verhoogd risico is op blessures.<<<

De meest voorkomende symptomen bij HMS zijn:

pijn
vermoeidheid
(sub)luxaties

http://www.wikifysio.nl/index.php/Hypermobiliteitsyndroom_HMS#Wat_kunt_u_er_zelf_aan_doen.3F

> Je wilt afvallen , je wilt je bovenbenen en heupen slanker zien . >>Specifiek afvallen kan in principe niet<< , dat weet je, maar er zijn altijd oefeningen die op een bepaald deel van het lichaam meer effect sorteren . Voor je taille , heupen en bovenbenen is een oefening die kikkeren heet.

- Vervolg in reacties -
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
> Je wilt afvallen , je wilt je bovenbenen en heupen slanker zien . >>Specifiek afvallen kan in principe niet<< , dat weet je, maar er zijn altijd oefeningen die op een bepaald deel van het lichaam meer effect kunnen sorteren . Voor je taille , heupen en bovenbenen is een oefening die kikkeren heet.
Je zit op je hurken en springt als een ...ja precies , als een kikker door de kamer. Dit kan dus thuis! Het enige dat je nodig hebt is doorzettingsvermogen : je zult een bepaalde tijd moeten volhouden of een reeks opbouwen, net als andere oefeningen . Als extra hulp is het fijn om iemand te hebben die je aanmoedigt . "Kom op, nog tien! Houd vol!" dat idee, iemand die net dat zetje geeft door er te zijn en je te stimuleren op het moment dat je eigenlijk NU wilt ophouden.
Het resultaat van deze oefening is een slankere taille, heupen en bovenbenen die ook gespierder en slanker er uit kunnen zien. Vriendin van mij heeft dit gedaan, super resultaat!! , maar zij vertelde dat het HEEL erg ZWAAR is en dank zij een vriendin die er iedere dag bij was , hield ze het vol. Probeer het maar, succes!