waarom wordt ik opeens misselijk in een attractie?

Vroeger ( iets van 8 jaar ofzo) kon ik in elke snelle achtbanen enzo, maar nu ben ik 14 jaar en wordt ik echt misselijk in een niet zo snelle achtbaan, ik moet eerst overgeven en dan wordt ik niet meer misselijk in een achtbaan.

En na dat ik overgeef wil ik opeens eten en dan wordt ik niet meer misselijk.
Hoe kan dat?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ohw, foutje :)
Amadea
7 jaar geleden
Maar inderdaad al verbeterd, mooi zo!

Het beste antwoord

De basis van bewegingsziekte is de tegenstrijdigheid in de bewegingen die je ziet, de versnelling die je evenwichtsorgaan registreert en de reacties van de hersenen op tegenstrijdige informatie. In een achtbaan variëren de bewegingen sterk, maar een kind heeft er enige visuele controle op door te letten op wat het wagentje voor hem doet. Bij het ouder worden gaan ervaringen meespelen, herinner jij je bijvoorbeeld dat je misselijk werd op die Alpenpas met haarspeldbochten. En je kijkt meer om je heen wat er allemaal gebeurt, maar dat kan je evenwichtsorgaan niet allemaal verwerken.

Toegevoegd na 22 minuten:
Wat je eet heeft tevens invloed op het ontstaan van bewegingsziekte. Om het te voorkómen kun je het beste: vooraf een lichte maaltijd consumeren, maar geen vette of zure voedingsmiddelen; geen koffie, frisdrank of alcoholische drank drinken; met mate snoepen. Want als je dat doet verergert de braakneiging. Het helpt ook om te zorgen dat je uitgerust en fit bent.

Als je na het braken je maag toch weer wat voedsel laat verteren vermindert het gevoel van misselijkheid. Dat kan het beste een koekje of stukje droog brood of wat fruit zijn.
Amadea