Is ' zwart worden in je hoofd' een vorm van flauwvallen?

Ik heb nu 2 keer gehad dat ik plotseling wegviel in mijn hoofd. Het is moeilijk te beschrijven maar het komt erop neer dat het zoals het in de vraag staat, het zwart wordt in mijn hoofd, alsof mijn bewustzijn helemaal weg is. Voor een seconde ongeveer. Het is niet dat ik neerval, ik sta gewoon stevig op de grond. Ik voel me ook niet misselijk ofzo van tevoren, alleen en beetje afwezig.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Heb jij een lage bloeddruk?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet dat ik weet..
Amadea
7 jaar geleden
Laat dat dan eens testen als je toch naar de huisarts gaat. Waarschijnlijk heeft het daarmee te maken. Dat je een bepaalde beweging met je hoofd maakt waardoor er net even te weinig bloed naar je hersens gaat en dat geeft zo'n gevoel alsof je even 'weg' bent ook al blijf je gewoon op de been.

Antwoorden (1)

Wat jij omschrijft als zwart worden in je hoofd, doet mij denken aan een absence, een vorm van hele lichte epilepsie. Om de diagnose echt te stellen electro-cardiogram van de hersenen gemaakt moeten worden. Ik hoop echter voor jou, dat dit niet het geval is.