Ik heb een gehoorbeschadiging met specifieke symptomen, wat kan ik doen?

Kort verhaal:

Ik heb ooit een ongeluk(je) gehad met acyteleen-gas in een blikje te laten, en deze tot ontploffing te brengen. Dit ging harder dan verwacht, en had net mijn oordoppen niet in. Sinds dien een gehoorbeschadiging rijker.

Klachten:

Ik heb standaard een heel lichte, hoge piep in mijn oor, rechts erger dan links. Want stond toevallig met m'n rechter oor die kant op gedraaid.
Links lijkt het wel of het meer een ruis is.

Na festivals heb ik, zelfs terwijl ik aangemeten oordoppen in heb gehad, toch nog last van een ergere piep of ruis in mijn oren. Als het rumoerig is merk ik er weinig van, maar als het stil is erger ik me er erg aan.

Ook heb ik het idee dat het sneller achteruit sinds ik de beschadiging heb opgelopen. Ook heb ik tijdens een vliegreis tijdens het dalen nog 2-3 dagen een heel erge steek gehad in mijn rechter oor.

Ik ga nog steeds elk jaar op vakantie en vaak naar festivals, heeft er alsjeblieft goede raad? Alle tips zijn welkom!

Antoni
8 jaar geleden
Ben je hiermee al eens bij je huisarts geweest of bij een specialist? Die zal kunnen bepalen wat er precies aan de hand is, of er iets aan gedaan kan worden en wat dan precies er aan gedaan kan worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan via je huisarts naar een goede kno arts gaan . Ga naar een academisch zieken huis . Succes .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het klinkt als Tinnitus. Dat is niets ernstigs maar vaak wel blijvend. Beter ga je even naar de huisarts om het zeker te weten. Of naar een audicien, die weten er ook een hoop van.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En laat je op maat gemaakte doppen eens controleren want die zouden je gehoor genoeg moeten beschermen dat je na een festival geen extra last zou moeten hebben
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
o.a.. magnesium nemen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tinnitus
En een beetje opletten dat je niet teveel glutamaat binnen krijgt via voeding.

Antwoorden (1)

Volgens mij heb je last van lichte Tinnitus. Daar kan je mee leren leven, maar ga naar een audio-centrum, daar liggen boekjes die je de nodige informatie verschaffen.
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Het juiste antwoord +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed advies, hier meer hierover:
http://www.kno.nl/index.php/patienten-informatie/oor/oorsuizen/ +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom nou een min van imand? Dit is een prima a twoord...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet mijn - maar ik begrijp minnen wel op antwoorden waar eigenlijk niks anders in staat als "ga naar een arts" o.i.d.