vaak ziek zijn, waar kan dat aan liggen?

Ik eet nu 4,5 maand heel eiwitrijk volgens een voedingsschema voor krachttraining, je zou zeggen dat dit gezond is. Aangezien ik voorheen niks ontbeet en sochtends al cola dronk, en nu goed ontbijt en heel de dag water drink.

Maar in deze 4,5 maand ben ik al 7 keer ziek geweest. Varrierend van me heel de dag staande houden op mijn werk met paracetamols, tot 20 keer brakend boven de pot te bevinden.

Heeft het misschien met mijn voeding te maken dat ik zovaak ziek ben?

Het beste antwoord

Huisarts/diëtiste, sporten onder medische begeleiding

Zoveel braken is niet goed , dat weet je, maar zoveel paracetamol kan ook niet goed zijn. Teveel medicatie resulteert in het resistent worden , het werkt niet meer...

Verandering van voedsel veroorzaakt wel vaker dat een lichaam hier tegen protesteert [kan veroorzaken].
Je kunt ook allergisch ergens voor zijn, Alex .
Of de verkeerde combinaties eten, ook komt het vaker dan je denkt voor dat mensen gewoon TE WEINIG eten... maar te weinig beweging kan natuurlijk ook nog.

Kan eigenlijk van alles zijn.

Antwoord

Advies is naar je huisarts te gaan en vervolgens naar een diëtist(e).
()De ha kan uitsluiten dat het iets anders kan zijn dan verandering van je voedingspatroon.
()De diëtiste kan een plan met je opstellen en dit veranderen / aanpassen en je steeds met raad en daad bijstaan.
()Ook is het mogelijk dat de krachttraining niet goed voor JOU is, niet op maat voor jou. In dat geval zou het verstandig zijn om deze trainingen bij een fysiotherapiepraktijk met sportschool voort te zetten. Hier krijg je medische begeleiding en dat lijkt toch echt wel NODIG te zijn.

Doe je best, maar doe het voorzichtig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meerdere mogelijkheden.
-Het zou kunnen dat je iets nieuws bent gaan eten waar je lichaam niet goed tegen kan. Of iets wat je eerder al at in veel grotere hoeveelheden.
-Je neemt teveel eiwitten, meer dan 2 gram per kg lichaamsgewicht kan belastend werken.
-Je lichaam krijgt nu eindelijk de voedingsstoffen die het nodig heeft en is nu oude troep eruit aan het gooien, alternatief wordt dit ook wel ontgiften genoemd.

Of het heeft niks met voeding te maken,
bijvoorbeeld een externe factor,
of je belast je lichaam te zwaar met trainen,
of ..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
eigen ervaring (een jaar lang elke dag zwaar fitness.... helaas). Het sporten levert een stresshormoon op. dit stresshormoon verlaagt je weerstand. daardoor ben je vatbaarder dan normaal. (reden waarom ik altijd de sauna in duik). Sommigen mensen, waaronder ik, zijn erg gevoelig voor stress. Hier zou het (deels) aan kunnen liggen.

wat voor supplementen gebruik je? wat voor medicijnen? (als je supplementen uberhaubt gebruikt) een vitamine pil of iets dergelijks telt als supplement.

(supplement betekend toevoeging / extra / aanvulling) ik zou je verder kunnen helpen als ik precies weet wat je gebruikt. eet, drinkt, hoe laat je sport en hoe laat je slaapt en hoe laat je wakker wordt

graag help ik je verder zodra ik informatie van je heb.