heup doet regelmatig heel veel pijn, wat kan dit zijn?

ik heb regelmatig dat ik ineens heel veel pijn krijg in mijn heup. meestal als ik bijvoorbeeld gezeten heb en wil opstaan. dan kan ik er niet eens op staan. ik probeer het dan een beetje te bewegen en na een tijdje gaat het weer wat beter.

Toen ik klein was heb ik met dit been gesleept. Dit viel heel erg op bij het zwemmen en rolschaatsen. misschien dat het iets met elkaar te maken heeft.

Maar ik heb er heel veel last van, weet iemand misschien wat dit kan zijn? Het lijkt wel alsof hij uit de kom schiet ofzo. Ik kan veel pijn hebben. Maar als dit gebeurd doet het gewoon heel veel pijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat weet je huisarts wel. Maak maar een afspraak. Hier is het alleen maar gissen zo.
Ritsuka
8 jaar geleden
huisarts

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat je kraakbeen is versleten doordat je b.v. in je jeugd een niet-behandelde heupdysplasie hebt je had. Naar je huisarts gaan voor een verwijzing voor een Röntgenfoto. Is er iets aan de hand krijg je een verwijzing naar de orthopeed.