Waar kan ik het beste terecht voor een TESS prothese en hoe groot is de kans van slagen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Dit kun je niet zelf beslissen.
Via een huisarts kun je een verwijzing krijgen voor een orthopeed. Deze onderzoekt je en zal eventueel een prothese plaatsen.
Het is afhankelijk van je orthopeed.

Het beste antwoord

Uw vraag is eigenlijk alleen goed te beantwoorden door een orthopeed.
TESS is een vrij nieuwe techniek voor schouderprothese, waardoor nog weinig bekend is over de langetermijn uitkomsten.

Onderzoeken die zijn gedaan hebben gekeken naar een paar jaar, met goede uitkomsten m.b.t. functie en weinig complicaties, echter over de lange termijn kan met nog niet voldoende zeggen omdat die gegevens er nog niet zijn. Pas als die onderzoeken zijn gedaan kun je beoordelen of een TESS prothese beter is dan de traditionele protheses.

Waarschijnlijk is de beste weg een verwijzing naar orthopeed met specifieke deskundigheid van schouderproblemen bespreken met de huisarts. Die orthopeed kan dan behandelopties bespreken, waaronder prothese, welke soorten er zijn, en waar welke operaties worden gedaan.