Waarom is het zo dat als je één keer in je wang bijt, dat je er daarna nog een keer op bijt?

Als ik een keer perongeluk in m'n wang bijt is het zo dat ik er steeds vaker op bijt, wat de wond alleen maar verergert. Dit doet best pijn.

Mijn vraag is; waarom gebeurt dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wanneer er iets veranderd in je mond (door een wond, kiespijn o.i.d.) wordt je motoriek iets anders. Je probeert nl. de pijnlijke plek te ontzien. Daardoor beweeg je iets anders dan je gewend bent. Dat is de reden dat je meer kans hebt om ergens anders op te bijten.
Ook de wond die je al eerder had is daar soms extra het slachtoffer van. Dat kan komen doordat het gebied rondom de wond wordt opgerekt of uitstulpt waardoor je het gemakkelijker nog eens raakt.
Wanneer je zou turven kan het zijn dat je de wond inderdaad nog eens raakt.
Echter, het kan ook komen doordat je dit beter onthoud omdat de wond al pijnlijk is.
Andere plaatsen in de mond lopen door een veranderde kauwtechniek ook iets meer risico.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat het door je eerste beet opzet en verder naar binnen komt. Dan bijt je er elke volgende keer op.