Wat te doen als mijn knie steeds verdraaid?

Hallo,

Ik heb al enkele jaren last van mijn knie die verdraaid. Het begon in 2012 met gym op school toen ik met m'n been recht viel en iets hoorde krakken of zo. Daarna na de dokter geweest maar zei dat het niks ernstigs was dus hoefde alleen pijnstillers te nemen. Maar in de loop van jaren kwam uit het iets hetzelfde voor maar dan gewoon tijdens het lopen, dan zakte ik erdoorheen of het knakte weer, of het draaide. Dit had ik voor 2012 nog nooit gehad. Laatste maanden gebeurd het me elke maand met vervolg van een opgezwollen, pijnlijke knie dat een week aanhoud en maand later herhaalt het allemaal zich weer. Wat valt hier nog aan te doen als de dokter zegt "niks ernstigs gewoon pijnstillers nemen"?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
Terug naar huisarts en/of fysio nemen
Erna55
8 jaar geleden
Was het in 2012 dat de dokter je dit advies heeft gegeven ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, nadat ik destijds een week erna nog last ervan had was ik na de dokter gegaan en kreeg ik dit advies.

Het beste antwoord

Inmiddels ben je ruim twee, drie jaar verder ; de dokter kan er nu wel heel anders over denken. En door het vele verdraaien kan er zelfs inmiddels wél iets ernstigers aan de hand zijn. Je mag ook gewoon duidelijk aangeven dat het dan wellicht niks ernstigs is, maar dat je wel graag wilt dat er wat aan de pijn gedaan wordt en dat je gewoon wilt sporten.

Tijdens de groei is het niks raars als de botten en de spieren niet helemaal gelijk opgaan met groeien, en veel kinderen hebben dan ook tijdelijk flink last van hun knieeën. Dat is inderdaad niks ernstigs. Maar als je helemaal uitgegroeid bent en je hebt er nog steeds regelmatig last van, mag er best nog een keer naar gekeken worden. Dikke kans dat het dan nog steeds niks ernstigs is, maar dat bijvoorbeeld de spieren rond je benen veel te slap zijn, of dat je verkeerd loopt. Dan zou in elk geval fysiotherapie je kunnen helpen, al is het maar met je leren welke oefeningen je het best kunt doen met je been / knie.

Hoe dan ook terug naar de dokter ; een diagnose van drie jaar geleden heeft nu geen enkele geldigheid meer, en je klachten zijn duidelijk toegenomen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar een fysiotherapeut gaan voor advies.