Ik was perongeluk blijven haken met mijn neuspiercing waardoor hij er bijna uit was, ik heb hem er dan weer ingeduwd. Vandaag doet hij wat pijn, erg?

Ik heb hem sinds afgelopen zaterdag en mijn piercer zei dat ik er vooral af moest blijven en hem niet bewegen. Natuurlijk moet ik hem wel 2x per dag schoonmaken en dat doe ik ook! Maar ik bots er regelmatig tegen omdat ik vergeet dat hij er zit en achteraf doet hij wel wat pijn, maar daarna is dat voorbij. Maar deze nacht ben ik er mee blijven haken aan mijn kussen waardoor hij er gedeeltelijk uit was dus heb ik hem er weer zachtjes ingeduwd, maar dan was ik er weer wat tegen gebotst. Vandaag doet hij wel pijn als ik met mijn neus beweeg, maar hij ziet niet rood ofz.. Is dat erg? Ik heb gewoon schrik dat hij zal ontsteken en dat wil ik niet..

Toegevoegd na 2 minuten:
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat er een beetje huid van je neus beschadigd is door het blijven haken van je piercing. Vergelijk het met een schrammetje of klein sneetje. Dat voel je wel, maar het is niet ernstig. De huid is gewoon wat gevoeliger.
Als jij netjes de boel schoonhoudt maakt een ontsteking (bijna) geen kans en hoef je je helemaal geen zorgen te maken.
Waarschijnlijk herstelt het deze week nog en zal je steeds meer wennen aan je piercing, waardoor je er ook minder last van krijgt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je pijn veel meer wordt of maar niet overgaat kan het ook zo zijn dat je ergens allergisch voor bent of dat het wel is gaan ontsteken. Kenmerken hiervan zijn dat je neus (op de plek van de piercing) warm aan gaat voelen, rood wordt en (een beetje) dik wordt.
Wanneer dat gebeurt, bel dan even met de piercer.

Maar, zoals gezegd, ik verwacht dat je er al heel gauw geen last meer van hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké dankuwel! Dat is al een zorg minder!