waarom stinkt mijn mond als ik probiotica gebruik?

als k yakult of poeder probiotica gebruik gaat mn mond stinken en word t ok droger en heb k meer dorst is dit een goed of slecht teken??

2.4K
Castle
8 jaar geleden
Ik ben op de afdeling Immunologie geweest van het Erasmus en daar vertelde ze al dat Yakult onzin is. Het is duur betaalde en slechte yoghurt. Je kan beter 1 a 2 lepels gewone yoghurt nemen dan Yakult te nemen.
Ritsuka
8 jaar geleden
heeft je arts probiotica voorgeschreven? Als je verder gezond en gevarieerd eet heb je dit niet nodig. Voldoende vezelrijke groente en dergelijke is beter voor je darmflora. Dan kun je beter wat vaker dingen als zuurkool, kimchi (gefermenteerde producten) en yoghurt met actieve culturen nemen.
19belle87
8 jaar geleden
nee maar k slik al jaren medicijnen dus d8 k dat dat af en toe wel handig zou zijn
en die kimchi en zuurkool dingen vink ranzig
Ritsuka
8 jaar geleden
Ligt e aan wat voor medicijnen dat zijn, het is eigenlijk alleen nodig als je antibiotica neemt
19belle87
8 jaar geleden
ow en antidepressiva?
Ritsuka
8 jaar geleden
Antidepressiva werkt in op bepaalde hormonen, niet op de darmflora naar mijn weten

Het beste antwoord

Omdat er bacteriën(mooi woord : micro-organismen) inzitten - meestal melkzuurbacteriën, en die kunnen voor onaangename luchtjes zorgen. Dat is namelijk ook het stofje dat bijvoorbeeld zweet zijn bijzondere aroma verleent. Een deel blijft na het drinken in je mond, en dat is een heerlijke omgeving om zich in te vermenigvuldigen. Lekker warm en vochtig.

Overigens heeft een gezond mens dat type producten eigenlijk helemaal niet nodig. Hooguit na een stevige antibioticakuur, waarbij je darmflora beschadigt kan zijn, heeft het nut ze tijdelijk te gebruiken om de boel weer een beetje in balans te krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of het en goed of slecht teken is ? Als je de producten niet nodig hebt en er van gaat ruiken, lijkt me dat een slecht teken. Maar de bacteriën leven in elk geval, dus ALS ze wat moeten doen, kunnen ze dat. Dat is dan weer een goed teken.

Bij dat vermenigvuldigen in je mond gebruiken ze natuurlijk het daar aanwezige vocht. De droge mond is daar dus gewoon een logisch gevolg van. En die drogere mond zal ook voor een versterking van de geur van de uitgeademde lucht zorgen..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
klopt, de arts raadde mij aan toen ik medicatie tegen blaasontsteking had, omdat het een breedspectrum antibiotica was. Tijdens en 2 weken erna probiotica nemen, en daarna klaar