Wat heb ik aan mijn vinger?

Hoi iedereen,

Heb sinds maandag pijn aan mijn knokkel van mijn rechterhand. Het betreft de knokkel onderaan mijn ringvinger.

ik kan de vinger perfect bewegen dus hij is niet gebroken. Maar s morgens kan ik hem amper bewegen omdat het strekken van de vinger enorm veel pijn doet.

Een uurtje later gaat het wel met de pijn en kan de hand fatsoenlijk functioneren.

Ik neem al 3 dagen ontstekingsremmers en heb de vinger gespalkt overdag aan de 2 aanliggende vingers.

Iemand hier ervaring mee of tips of...?

Bedankt!!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat zei je huisarts? Waarom ontstekingsremmers?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mee naar de huisarts en niet zelf gaan experimenteren met ontstekingsremmers! Dat zijn geen snoepjes, die moet je alleen innemen als de arts het voorschrijft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry voor de late reactie :-) Ik ben er mee naar de huisarts geweest en heb ontstekingsremmers gekregen. Volgens hem was het een peesontsteking. De dokter zei dat het na 2 dagen over zou zijn, het is ondertussen al bijna een week bezig... Vanmorgen kon ik de vinger niet strekken en bleef hij in dezelfde positie staan. Ondertussen heb ik em kunnen strekken en heb ik hem kunnen spalken. Iemand een idee wat dit kan zijn? Zo'n stroefheid in de ochtend of na lang dezelfde positie aan te nemen? Bedankt

Antwoorden (1)

Wanneer de behandeling van de huisarts niet, of onvoldoende, aanslaat kun je een paar dingen doen.
Probeer na te gaan of er bewegingen zijn die de pijn verergeren of probeer je te herinneren of je je gestoten hebt o.i.d. Misschien is het ontstaan door overbelasting? Soms kan het helpen een dagboekje bij te houden van wat je hebt gedaan en of de pijn erger werd en of het door gedoseerd bewegen misschien iets beter gaat. Ook kun je zo in kaart brengen wat je belastbaarheid is. Dit geeft niet alleen jou helderheid maar je kunt dan beter over brengen waar je last van hebt en hoe het gaat wanneer er veranderingen zijn. Een specialist heeft hier heel veel aan. Hoe meer informatie je op kunt doen hoe meer allerlei partijen er hun voordeel mee doen.
Het kan verstandig zijn je te laten doorverwijzen naar een specialist. Het klinkt wat vreemd, maar het kan werken om eens naar een plastisch chirurg te stappen. Zij hebben een goed oog voor heel kleine veranderingen en kunnen een scan of foto vanuit een andere hoek maken (net iets anders dan een basisarts zou doen) die wellicht meer aan het licht kan brengen.
Een fysiotherapeut die gespecialiseerd is in hand- en polsaandoeningen kijkt ook wat preciezer en kijkt er anders naar dan een algemene fysiotherapeut.
Loop er niet te lang mee door. Handen zijn fijn van bouw en het is een gevoelig gebied. Wees daarom zuinig op je handen. Herstel kan erg lang duren. Volg je gevoel in deze. Dat is meestal de beste weg. Beterschap!