Wat heb ik bij rode tenen en schilfers?

Mijn laatste twee kleine tenen aan beide voeten zijn al een hele tijd rood (al een paar maanden)
Ik zie nu ook een beetje schilfers. Het doet geen pijn en verder heb ik ook nergens last van op mijn voet , wel soms jeuk
Wat is dit en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
wat zei de huisarts hierover?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zwemmerseczeem?!

Het beste antwoord

Tja, zonder foto is daar eigenlijk geen duidelijk antwoord op te geven. Waarschijnlijk gaat het om een schimmelinfectie (=zwemmerseczeem) of om een ander soort eczeem.

Het beste kan je je voeten goed droog houden. Droog ze na douchen/ bad/ zwemmen ed eerst goed af, liefst droogföhnen. Daarnaast als het kan de schoenen (en liefst ook de sokken) uit, zodat zweet kan verdampen. Draag elke dag schone sokken.
Gebruik daarnaast 2 maal daags miconazolcreme; dit is bij de drogist te koop als anti-schimmelcreme.
Daarmee zou het met een week een stuk beter moeten gaan. Als het dan nog niet weg is kan je het beste toch even langs je huisarts.

Als je alsnog een foto wil/ kan plaatsen dan kan ik met grotere zekerheid zeggen wat er aan de hand zou zijn.