kun je als je astma hebt alsnog de zeevaart in?

Ik wil later de zeevaart in, maar heb normale astma en inspanningsastma. De normale astma kan ik nog overheen groeien, maar de inspanningsastma blijft, en ik heb een redelijk heftige variant. Kan ik dan wel gewoon de zeevaart in, en zo ja, kan ik dan wel alle functies beoefenen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee dat gaat niet lukken je moet een goede gezondheid hebben
Hieronder een stukje uit het regelement medische keuring zeevaart :

In het algemeen dient de betrokkene om in aanmerking te komen voor een geneeskundige verklaring vrij te zijn van enige afwijking, ziekte of verwonding die een veilige uitoefening van de werkzaamheden belemmert. Een zeevarende dient verder te allen tijde in staat te zijn om adequaat te handelen in geval van nood. Hij moet daarbij niet alleen in staat zijn zichzelf in veiligheid te stellen, maar moet kunnen assisteren bij het bestrijden van brand, het lanceren van reddingmiddelen en het assisteren van medebemanningsleden en passagiers.

Dit geld voor iedereen aan boord van een zeeschip dus ook voor niet nautisch personeel