Ik moet bloed laten prikken maar heb in beide armen spierpijn. Is dat gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K
Erna55
9 jaar geleden
Bij bloed afname wordt de ader aan de binnenkant in je elleboog aangeprikt. Deze ader kun je vaak al zien.
Spierpijn betekent dat de spieren overbelast zijn geweest. Het afnemen van bloed en het hebben van spierpijn, zijn twee totaal verschillende zaken.
Blijkbaar breng jij deze met elkaar in verband.. Je vraagt bij "alternatieve geneeswijzen" om een antwoord.
Wil je uitleggen waarom je deze keuze gemaakt hebt ?
Ritsuka
9 jaar geleden
ze prikken in je bloedvat, niet in je spier
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En bij vaccineren, kan spierpijn dan wel effect hebben? Dat doen ze wel in spieren.
Erna55
9 jaar geleden
@Destroyer: effect van vaccinatie in spieren is een kortdurende spierpijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat weet ik. Maar vaccineren terwijl je spierpijn hebt, heeft dat misschien nog gevolgen voor de werking van het vaccin?
Erna55
9 jaar geleden
Een vaccin is een middel dat bij een persoon een immuunrespons opwekt zonder hem ziek te maken. Hierdoor is de gevaccineerde beter bestand tegen de ziekteverwekker waar het vaccin voor bedoeld is, dan zonder de behandeling. Het afweermechanisme "herkent" dan nl de ziekteverwekker. Spierpijn heeft geen invloed op het vaccin.

Antwoorden (2)

Nee hoor. Bij bloedprikken moet men een ader doorprikken en vooral geen spier raken. Dat moet je bij injectie altijd vermijden omdat het erg pijnlijk is. De staat van je spieren is dus van geen belang bij bloedprikken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er worden talloze injecties juist is de spiren gegeven. Pijnlijk is dat alleen bij een gespannen spier. De "patiënt" moet zich dus goed ontspannen.
ronron1212
9 jaar geleden
Gesp het gaat om bloed afnamen prik in het bloedvat dus geen spier.
Nee hoor het is niet gevaarlijk, het een heeft niet met het ander te doen. Wel is het raadzaam je spieren zo ontspannen mogelijk te houden. Als je je spieren spant tijdens een prik of injectie, krijg je nog een paar dagen nakramp. Maar ook dat heeft niets met de spierpijn te maken. Dus gewoon gaan en geen excuses meer verzinnen ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit geldt niet voor bloed prikken.