Hoe herken ik een gescheurde bovenbeenspier?

Ik heb gisteren een hockeybal tegen mijn bovenbeen gekregen, echt bijna de binnenkant van mijn been, hoog. De bal werd behoorlijk hard geslagen. Het afdruk van de bal is nog zichtbaar. Het binnenste puntje/rondje wat dus als eerste op mn huid kwam, is wit. De huid eromheen (ten grootte van een hockeybal) is rood gekleurd. De huid daaromheen is weer blauw (daar is geen bal gekomen). De huid werd meteen dik, de vorm van de bal zwol geheel op. De hele plek is zeer gevoelig en zelfs bij eroverheen gaan best pijnlijk. Lopen gaat goed, ik vraag me alleen af wat er kan zijn. Of dat het gewoon een blauwe plek is, of meer. Klein scheurtje in het been? Gescheurde/gekneusde spier? Of wat anders?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Om echt zeker te zijn ga je best langs de dokter...
Maar je kunt een spierscheur herkennen door als je er over voelt je een put voelt. Niet op je huid, maar echt over je spier gaan en voelen of er een put in zit.. Maar dan nog kan het een kneuzing zijn.. Dus wil je zeker zijn => arts!